PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
RVP pro základní vzdělávání (od 1.9.2007)
RVP pro základní umělecké vzdělávání (2011)
RVP pro gymnázia (od 1.9.2007)
RVP pro střední odborné vzdělávání (postupně od roku 2007 do roku 2012)
RVP pro speciální vzdělávání
Vztah mezi vzděláváním, kvalifikací a trhem práce Je důležité, aby pracovní síla, která vstupuje na trh práce, byla již v rámci vzdělávacího procesu
připravována tak, aby byla dobře uplatnitelná, schopná pružně se adaptovat na nové
podmínky, reagovat na nové tendence a trendy a připravená dále se rozvíjet a vzdělávat. K
tomu je ovšem nezbytné dobře fungující propojení mezi sférou vzdělávání a světem práce,
umožňující školskému systému reagovat na měnící se požadavky a potřeby trhu práce. Přitom
je důležité, aby vazba byla oboustranná a komunikace mezi sférou práce a sférou vzdělávání
byla funkční a efektivní.
důležité jsou kompetence, samotné vzdělání nestačí
trh práce se mění - technologické inovace, robotizace, zvětšující se nároky na flexibilitu
a vzdělání zaměstnanců - diplom ze sebelepší školy nepostačí na pracovní život na
jednom místě v jednom oboru
nutností cizí jazyk
nutné investovat do vzdělávání zaměstnanců (hlavně velké firmy investují)
roste význam školení v měkkých dovednostech (dříve jen odborné dovednosti) -
interpersonální dovednosti často rozhodují o úspěchu na trhu práce (komunikace se
zákazníky, motivace pracovního kolektivu)
Soustava oborů vzdělávání Vzdělání ZŠ, SŠ a VOŠ se v ČR uskutečňuj v tzv. oborech vzdělání, jejichž soustavu stanovuje
vláda nařízením: Nařízení vlády č. 211/2010 Sb. o soustavě oborů vzdělávání v základním,
středním a vyšším odborném vzdělávání ve znění pozdějších novel
Kód oboru vzdělání - vysvětlivky