Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  vzdělávací program, projekt, plán 
  průběh studia a jeho obsah 
  obsah veškeré zkušenosti a v činnostech, které se vztahují ke škole (např. plánování, 

hodnocení atd.) 

Kurikulum  ve  významu  učiva  může  být  chápáno  v užším  smyslu,  jako  věcný  obsah  výuky 
(vědomosti / znalosti / dovednosti) nebo v širším smyslu jako vše, co má být žákem osvojeno, 
tj. navíc postoje a hodnoty. 
Kurikulum existuje v různých podobách: 

  doporučené (základní koncepce, dokument) 
  předepsané (závazný oficiální dokument) 
  realizované (to, co učitel skutečně učí ve třídě) 
  podpůrné  (veškeré  náležitosti  podporující  předepsané  kurikulum,  např.  učebnice, 

časové dotace apod.) 

  hodnocené (kurikulum převedené do hodnotící podoby, např. testy, zkoušky) 
  osvojené (to, co si žáci skutečně osvojili) 

Další možné dělení kurikula 

  formální = komplexní projekt cílů, obsahu, prostředků a organizace vzdělávání, jeho realizace 

ve výuce, způsob kontroly a hodnocení výsledků výuky 

  neformální = aktivity a zkušenosti vztahující se ke škole i domácí studium, úkoly a příprava 

žáků na vyučování 

  skryté = další souvislosti života školy – kvalita a klima školy, vzdělávací hodnoty, vztahy mezi 

učiteli a žáky, školou a rodiči, pravidla chování ve třídě … 

  nulové „chybějící“ = to, čemu se ve vyučování nevěnuje pozornost (např. dříve cenzura 

učebnic) 

  metakurikulum = do kurikula určitého předmětu jsou zařazovány informace, jak se tomuto 

předmětu učit a řídit své učení (obsah předmětu) 
 
Obsah vzdělávání 

  je v RVP chápán jako prostředek k dosažení požadovaných kompetencí absolventa 
  v RVP je uveden formou požadovaných (předpokládaných) výsledků vzdělávání a jim 

Témata, do kterých materiál patří