Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  odrážení ekonomické, společenské a ideologické, kulturní podmínky státu 
  zabývají se podstatou a průběhem výuky 
  určují cíle a obsah vyučování 
  určují volbu organizačních forem a metod vyučování 
  určují  sled  etap  vyučovacího  procesu  (např.  dogmatické:  pravidlo  -  příklad  - 

napodobování) 

  určují pojetí žáka ve vyuč. procesu (subjekt - objekt, vztah k učivu...) 

 
Dělení koncepcí výuky: (norimberský trychtýř) 
  transmisivní - učitel vystupuje v roli nositele hotových, přesných, správných znalostí 
  aktivizující - žáci by měli informace vyhledávat, hodnotit, zpracovávat 
  konstruktivistická - žák si dává informace dohromady 
  dogmatická - škola a učitel garantem pravdy 
 
Pojetí výuky 

  subjektivní náhled na podobu vyučování, jakýsi vnitřní svět nebo přesvědčení učitele, 

jeho představy, postoje a názory o výuce 

  strategie výuky je obecný přístup učitele k výuce- plán, který vychází z vnější okolností 

(počet žáků) a vnitřní podmínky (osobnost učitele) 

  plánování výuky: co se  mají naučit ve vymezeném čase, aby co nejvíc žáků mělo co 

nejlepší výsledky, zjistit přesné výsledky učení žáků 

I. Dogmatická koncepce 

  9. - 16. století 
  založena na paměti, mechanickém učení 
  neměnný sled etap vyučovacího procesu: pojem - příklad - napodobování, naučení - 

procvičování naučeného 

  dominantní postavení učitele 
  základem poznání slovo, minimálně praktické činnosti a zkušenosti žáků 

II. Slovně názorná koncepce 

  17. století - dosud 
  cílem předat poznatky žákům, kteří si je osvojují 
  hlavní metodou je slovo učitele  

Témata, do kterých materiál patří