PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
radost ze své práce a úspěchu, odpadají dlouhé výklady učitele.
3. Volba vhodných učebnic, pracovních sešitů a dalších pomůcek.
4. Rozvoj samostatnosti, sebejistoty, zodpovědnosti a pozitivního sebehodnocení.
VIII. Humanistické pojetí výchovy, tradiční zdroje a současné koncepce
vzdělávání je chápáno jako „duchovní vyrovnávání se člověka se světem“, dovednost
zralým způsobem se podílet na společenském dialogu, stav, v němž lze převzít
odpovědnost, cesta uvědomění si smyslu věcí, hodnot, jako pochopení podstaty věcí,
souvislostí, svého místa ve světě.
Cílem vzdělávání je pak rozvoj osobnosti člověka, chápany jako nalézání vztahu člověka
k sobě, ostatním lidem, společnosti, celku světa v intencích všelidských hodnot.
Teorie výuky, teorie vzdělávání
Domácí vzdělávání Domácí vzdělávání představu jednu z forem individuálního vzdělávání, při němž je žák
vyučován doma. Od září 2001 se tato forma omezuje na děti se „specifickými vzdělávacími
potřebami“ (děti s poruchami učení, výjimečně nadaní jedinci atd.). Vzdělavatelem dítěte je
rodič či jím pověřená osoba, která musí mít alespoň středoškolské vzdělání s maturitou. Dítě
se zapíše v kmenové škole, jejíž ředitel také odpovídá za výsledky vzdělávání. Pokroky žáků jsou
zjišťovány 2x ročně, kdy děti docházejí do školy na přezkoušení. Kontakt rodiny a školy probíhá i formou konzultací, školou organizovaných setkání rodičů či návštěv pracovníka školy
v rodině. Děti se mohou zúčastnit i všech akcí školy, popřípadě navštěvovat výuku některých
předmětů, kterou rodina není schopna zajistit.