PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pohyblivý obraz, zvuk atd. na různých typech nosičů (on-line, na CD-ROM)
c) mobilní prostředky komunikace a přístupy podporující "flexischooling" (vzdělávání
probíhající nejen ve škole, ale i v jiných didakticky vybavených prostředích - např. v
knihovnách, muzeích, domovech) a další formy distančního vzdělávání (zejména e-
learning).
Kombinace těchto prostředků – interaktivní multimediální učební materiály přístupné
prostřednictvím počítačových sítí (odkudkoli a kdykoli) – může vést ke vzniku virtuální školy umožňující distribuované vzdělávání. Distribuované vzdělávání může nabývat různých podob
v souvislosti s tím, jaká technologie je používána.
Využití internetu
Učitel může využívat internet např.:
● jako zdroj informací pro vlastní studium ● jako ukázku zdroje odborných informací pro žáky ● pro samostatnou práci žáků ● jako multimediální interaktivní výukové prostředí (aplikaci)
Učitel musí naučit žáka orientaci ve složité síti tak, aby dokázal vyhledat potřebné odborné
informace, zpracovat je a využít pro řešení konkrétního problému.
Internetové portály slouží obvykle jako vstupní brány do internetu. Katalogová část portálu umožňuje vyhledávání webových stran na základě tematicky uspořádaného katalogu.
Katalogová část bývá často komerčně zaměřena (placené odkazy jako první) a obsahuje méně
záznamů než databáze indexovaných www stran, která slouží jako hlavní zdroj pro
vyhledávání. Na internetových stránkách lze nalézt velké množství informačních zdrojů. Využití těchto a podobných informací ve vzdělávání je určitě mnohostranné.