Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vyvodit obecné závěry) 

  Hodnocení (argumentovat, obhájit, porovnat, posoudit, provést kritiku, zdůvodnit) 

Taxonomie cílů v psychomotorické oblasti (H. Dave) 

  Nápodoba (imitace) 
  Manipulace (praktické cvičení)- podle slovního návodu 
  Zpřesňování 
  Koordinace 
  automatizace 

 
Taxonomie cílů v afektivní oblasti (D. B. Krathwohl) 

  Přijímání (vnímavost) 
  Reagování  
  Oceňování 
  Integrování hodnot (organizace) 
  Integrace hodnot v charakteru 

 
Didaktické prostředky Lze charakterizovat jako vše, co může vzdělavatel a studující využít k dosažení didaktických cílů, 
tedy vše, co zajišťuje, podmiňuje a zefektivňuje průběh didaktického procesu. 
 
Dělení: 

  nemateriální (metody, formy)  materiální  (učební  pomůcky,  didaktická  technika  a  ICT,  výukové  prostory  a  jejich 

vybavení)

 
Materiální  =  
výukové  prostory  a  vybavení,  učební  pomůcky  (skutečné  předměty,  simulace 
skutečnosti,  modely,  stavebnice,  učebnice,  zvukové  nahrávky,  dotykové  pomůcky,  pořady  a 
programy), technika a ICT (počítač, internet, vízuální technika, interaktivní tabule).   
 
Nemateriální didaktické prostředky 

  Organizační formy výuky= způsob uspořádání osob, předmětů a prostředí při realizaci 

vyučování v určitém místě a času 

  Forma vzdělávání- daná, legislativními předpisy a vzdělávacími programy 
  Forma výuky- vychází z charakteru vyučovaného předmětu, ale také ze stanovených cílů 

 
Hodnocení Hodnocení je důležité pro zpětnou vazbu. Z časového hlediska můžeme hodnocení žáků dělit 
na formativní (průběžné) a sumativní (závěrečné). 
 
Školní hodnocení Sdělení  učitelů,  které  je  určené  žákům  a  vypovídá  o  míře  jejich  úspěšnosti  ve  vzdělávacím 
procesu.  Vzdělávací  výsledky  žáků  jsou  hodnoceny  oficiálně  prostřednictvím  klasifikace 
(známky)  nebo  prostřednictvím  písemných  zpráv  (slovní  hodnocení).  Systematičnost  (učitel 
hodnocení plánuje, připravuje, pravidelně provádí. 
Funkce školního hodnocení dle hledisek účastníků Z hlediska učitele a školy: 

Témata, do kterých materiál patří