PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vyvodit obecné závěry)
Hodnocení (argumentovat, obhájit, porovnat, posoudit, provést kritiku, zdůvodnit)
Taxonomie cílů v psychomotorické oblasti (H. Dave)
Nápodoba (imitace)
Manipulace (praktické cvičení)- podle slovního návodu
Zpřesňování
Koordinace
automatizace
Taxonomie cílů v afektivní oblasti (D. B. Krathwohl)
Přijímání (vnímavost)
Reagování
Oceňování
Integrování hodnot (organizace)
Integrace hodnot v charakteru
Didaktické prostředky Lze charakterizovat jako vše, co může vzdělavatel a studující využít k dosažení didaktických cílů,
tedy vše, co zajišťuje, podmiňuje a zefektivňuje průběh didaktického procesu.
Dělení:
nemateriální (metody, formy) materiální (učební pomůcky, didaktická technika a ICT, výukové prostory a jejich
vybavení)
Materiální = výukové prostory a vybavení, učební pomůcky (skutečné předměty, simulace
skutečnosti, modely, stavebnice, učebnice, zvukové nahrávky, dotykové pomůcky, pořady a
programy), technika a ICT (počítač, internet, vízuální technika, interaktivní tabule).
Nemateriální didaktické prostředky
Organizační formy výuky= způsob uspořádání osob, předmětů a prostředí při realizaci
vyučování v určitém místě a času
Forma vzdělávání- daná, legislativními předpisy a vzdělávacími programy
Forma výuky- vychází z charakteru vyučovaného předmětu, ale také ze stanovených cílů
Hodnocení Hodnocení je důležité pro zpětnou vazbu. Z časového hlediska můžeme hodnocení žáků dělit
na formativní (průběžné) a sumativní (závěrečné).
Školní hodnocení Sdělení učitelů, které je určené žákům a vypovídá o míře jejich úspěšnosti ve vzdělávacím
procesu. Vzdělávací výsledky žáků jsou hodnoceny oficiálně prostřednictvím klasifikace
(známky) nebo prostřednictvím písemných zpráv (slovní hodnocení). Systematičnost (učitel
hodnocení plánuje, připravuje, pravidelně provádí.
Funkce školního hodnocení dle hledisek účastníků Z hlediska učitele a školy: