Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Z hlediska cílů (formativní; sumativní = průběžná; závěrečná) 

Z hlediska zadavatele (interní; externí) 

 
Nejčastěji využívané metody k zjišťování údajů pro evaluaci: 

  dotazník (anonymní, rychlý, časově nenáročný) 
  rozhovor (individuální či skupinový = časově, finančně a organizačně 

náročnější) 

  pozorování  
  inspekce, hospitace, supervize 

 
Pedagogická komunikace Specifická forma sociální komunikace. Jedná se o dorozumívání, sdělování určitých významů 
v sociálním  chování  v rámci  mezilidských  vztahů.  Komunikace  souvisí  s interakcí.  Vzájemná 
výměna informací mezi účastníky výuky, slouží k realizaci jejích cílů, je prostředkem výchovy a 
vzdělávání. Informace se v ní zprostředkovávají jazykovými i nejazykovými prostředky. 
Podle  míry  připravenosti  komunikace  a  míry  očekávanosti  jejího  průběhu  můžeme  rozlišit 
pedagogickou komunikaci  detailně  připravenou,  rámcově připravenou  (učitel  na  základě 
svých  zkušeností  s  opakujícími  se  pedagogickými  situacemi  dokáže  odhadnout,  jak  bude 
komunikace probíhat) a nepřipravenou, která se odehrává v jedinečných a neopakovatelných 
pedagogických  situacích,  které  učitel  může  stěží  předvídat,  ale  musí  je  bezprostředně  řešit 
(konflikty apod.). 
 
Co všechno můžeme komunikací „sdělovat“:  

  informace  (jde  o  kvalitu  a  rozsah  informací,  která  je  dána  kvalitou  a  rozsahem 

informací, která je limitována informační kapacitou žáka, zdravotním stavem, sociálními 
vztahy, motivací žáka k přijetí informace apod.),  

  postoje  
  emocionální stavy (to je záležitostí především nonverbální komunikace), 
  akceptaci sebepojetí (sdělujeme „takový jsem“, tj. vlastní představu o sobě samém, a 

Témata, do kterých materiál patří