Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

čekáme, jak na ni druzí zareagují), 

  pravidla další komunikace (verbálně i nonverbálně).  

 
Typy pedagogické komunikace

  přímá – kdy dospělý hovoří s dítětem, učitel se žákem, „face to face“ (tváří v tvář);  
  nepřímá  –  kdy  je  informace  přenášena  a  zprostředkována  učebnicí,  jiným  tištěným 

materiálem, televizí, počítačem, didaktickou technikou;  

  jednostranná  a  dvoustranná  –  je  založena  přijímání  rolí,  tj.  na  rolích  řečníka  a 

posluchače (jde o monolog nebo dialog);  

  se  zpětnou  vazbou  a  bez  zpětné  vazby  –  rozlišení  je  založeno  na  tom,  zda 

komunikátor má možnost přijímat reakce auditora (např. řečník v televizi tuto možnost 
nemá);  

  částečná a hromadná – je dána počtem účastníků (např. předvolební mítink);  
  masová  –  je  zvláštním  druhem  hromadné  komunikace,  je  to  nepřímá  jednosměrná 

komunikace bez zpětné vazby 

 
Prostředky komunikace  

1.  Verbální komunikace 
2.  Neverbální komunikace 

  Neverbální komunikací označujeme takovou komunikaci, která ke sdělování informací 

  nepoužívá slov. Prostředky mimoslovní komunikace jsou značně široké.  

  Sdělování pohledy, výraz obličeje, pohyby, postoje, gesta, dotyky, přiblížení či  

  oddálení atd.  

3.  Komunikace činem 

9.  Formy výuky – definice, základní typy (vysvětlení rozdílů a použití) 

 
 
Formy výuky Způsob  uspořádání  celého vyučovacího procesu,  jeho  složek  (učitele, žáka, učiva)  a 
vzájemných vazeb v čase (dynamická stránka) a v prostoru (statická stránka). Každá organizační 
forma vyjadřuje zároveň vnitřní strukturu systému řízení výuky a ovlivňuje řadu faktorů jako 
například metody. 
 
Formy výuky se dělí dle:   charakteru výukového prostředí (ve třídě, v dílně, muzeu,..) 
  délky trvání (vyučovací hodina, speciální kurz…) 
  vztahu k osobnosti žáka (výuka hromadná, individuální,...) 
 
Jednotlivé výukové formy:   individuální, hromadná a frontální výuka 
  individualizovaná výuka, projektová výuka 
  diferenciovaná výuka, skupinová a kooperativní výuka 
  týmová výuka, otevřené vyučování 
 

Témata, do kterých materiál patří