PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
2) Reakce účastníků - studující jsou vedeni k tomu, aby analyzovali obsahovou
strukturu učební látky, vazbu učiva na jejich dosavadní zkušenosti, své pocity, postoje,
názory;
3) Aplikace výsledků učení - jedná se o vytvoření všeobecných závěrů učiva a jeho
přenosu do praxe studujících;
Optimální je homogenní složení studujících co do jejich věku, profese, dosavadní praxe atd.;
(neplatí to ale vždy, jelikož někdy je přínosná konfrontace názorů různých profesí, činností,
zkušeností atd.)
11. Aktivizující metody a komplexní metody výuky – vysvětlení pojmů aktivizující
a komplexní metoda výuky. Dělení aktivizujících metod, jejich aplikace v rámci
vzdělávání
AKTIVIZUJÍCÍ METODY
postupy, které jsou založeny na řešení problémových situací ve vyučování, problémových
úkolů a otázek
Dělení aktivizačních metod:
1. diskusní metody
2. metody heuristické, řešení problémů
3. metody situační
4. metody inscenační
5. didaktické hry
Diskusní metody podstatou je komunikace mezi učitelem a žáky i žáky navzájem, při které dochází k
vzájemné výměně názorů, argumentů, zkušeností, a pomocí této komunikace žáci nalézají
řešení daného problému.
charakteristika= vzájemné kladení otázek a podávání odpovědí mezi všemi členy skupiny
→ rozprava, při které dochází k výměně názorů, zkušeností a informací
Přínos diskuse:
myšlení nad učební látkou u žáků
rozvíjejí žákových komunikační schopnosti
vyjadřování vlastních názorů
schopnost argumentace
schopnost tolerovat názor jiného
Diskuse může mít několik variant:
Diskuse ve spojení s přednáškou (motivace, udržení pozornosti studentů)
Diskuse na základě tezí (prostudování tezí, dobré k procvičování)
Diskuse panelová = účastní se žáci i přizvaní odborníci na dané téma. Na začátku