Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

2)  Reakce účastníků - studující jsou vedeni k tomu, aby analyzovali obsahovou 

strukturu učební látky, vazbu učiva na jejich dosavadní zkušenosti, své pocity, postoje, 
názory; 

3)  Aplikace výsledků učení - jedná se o vytvoření všeobecných závěrů učiva a jeho 

přenosu do praxe studujících;  

Optimální je homogenní složení studujících co do jejich věku, profese, dosavadní praxe atd.; 
(neplatí to ale vždy, jelikož někdy je přínosná konfrontace názorů různých profesí, činností, 
zkušeností atd.) 
 

11. Aktivizující metody a komplexní metody výuky – vysvětlení pojmů aktivizující 
a komplexní metoda výuky. Dělení aktivizujících metod, jejich aplikace v rámci 
vzdělávání  

AKTIVIZUJÍCÍ METODY 

  postupy, které jsou založeny na řešení problémových situací ve vyučování, problémových 

úkolů a otázek  

Dělení aktivizačních metod: 
1.  diskusní metody 
2.  metody heuristické, řešení problémů 
3.  metody situační 
4.  metody inscenační 
5.  didaktické hry 
 
Diskusní metody   podstatou  je  komunikace  mezi  učitelem  a  žáky  i  žáky  navzájem,  při  které  dochází  k 

vzájemné výměně názorů, argumentů, zkušeností, a pomocí této komunikace žáci nalézají 
řešení daného problému. 

  charakteristika= vzájemné kladení otázek a podávání odpovědí mezi všemi členy skupiny 

→ rozprava, při které dochází k výměně názorů, zkušeností a informací 

Přínos diskuse: 
  myšlení nad učební látkou u žáků 
  rozvíjejí žákových komunikační schopnosti 
  vyjadřování vlastních názorů 
  schopnost argumentace 
  schopnost tolerovat názor jiného 
 
Diskuse může mít několik variant: 

  Diskuse ve spojení s přednáškou (motivace, udržení pozornosti studentů) 
  Diskuse na základě tezí (prostudování tezí, dobré k procvičování) 
  Diskuse  panelová  =  účastní  se  žáci  i  přizvaní  odborníci  na  dané  téma.  Na  začátku 

Témata, do kterých materiál patří