Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

frontální výuka   řídící činnost učitele a společné činnosti žáků 
  všichni se podílejí na tomtéž učebním obsahu, postupují stejným tempem, využívají shodné 

učební strategie a plní společné výukové cíle. 
 

skupinová výuka   může být iniciována učitelem (formálně) nebo žáky samotnými (neformálně). 
  výběr žáků do skupin = cíleně nebo náhodně 
  rozlišujeme skupiny heterogenní (smíšené) a homogenní (ženy X muži) 
  je důležité promyšlené hodnocení 

individuální výuka   pozitivum= je respektování jedinečnosti žáka 
  hlavní omezení = malý rozvoj komunikačních a kooperačních aktivit žáků 

kritické myšlení   spočívá v porozumění problémům, v jejich řešení a ve schopnosti posuzovat stanoviska 
  učení probíhá v souvislostech a zakládá se na principu tzv. třífázového modelu (evokaci, 

uvědomění si významu a reflexi) 

  konkrétními metody = Pětilístek, Volné psaní, Kostka I.N.S.E.R.T., Zpřeházené věty … 

brainstorming   komplexní metoda založená na diskusi – kvantita, kvalita a konkrétní nápad 
  hlavní cíl = kreativně řešit (a vyřešit) určitý představený problém 

výuka dramatem   navazuje na inscenační metodu 
  komplexnějším zapojením žáka do výuky, využíváním prvků divadla a dramatu 

otevřené učení   aktivní samostatná práce žáků, otevřenost výuky a spolupráce s rodinou 

učení v životních situacích   metoda propojuje teoretické poznatky s praktickými a zařazuje problémové učební situace, 

se kterými se žák může mimo školu setkat 
 

televizní výuky   cíl  =  přiblížit  žákům  vizuální  cestou  nové  informace,  které  jsou  v  přirozených  školních 

podmínkách obtížně realizovatelné 
 

Témata, do kterých materiál patří