PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
frontální výuka řídící činnost učitele a společné činnosti žáků
všichni se podílejí na tomtéž učebním obsahu, postupují stejným tempem, využívají shodné
učební strategie a plní společné výukové cíle.
skupinová výuka může být iniciována učitelem (formálně) nebo žáky samotnými (neformálně).
výběr žáků do skupin = cíleně nebo náhodně
rozlišujeme skupiny heterogenní (smíšené) a homogenní (ženy X muži)
je důležité promyšlené hodnocení
individuální výuka pozitivum= je respektování jedinečnosti žáka
hlavní omezení = malý rozvoj komunikačních a kooperačních aktivit žáků
kritické myšlení spočívá v porozumění problémům, v jejich řešení a ve schopnosti posuzovat stanoviska
učení probíhá v souvislostech a zakládá se na principu tzv. třífázového modelu (evokaci,
uvědomění si významu a reflexi)
konkrétními metody = Pětilístek, Volné psaní, Kostka I.N.S.E.R.T., Zpřeházené věty …
brainstorming komplexní metoda založená na diskusi – kvantita, kvalita a konkrétní nápad
hlavní cíl = kreativně řešit (a vyřešit) určitý představený problém
výuka dramatem navazuje na inscenační metodu
komplexnějším zapojením žáka do výuky, využíváním prvků divadla a dramatu
otevřené učení aktivní samostatná práce žáků, otevřenost výuky a spolupráce s rodinou
učení v životních situacích metoda propojuje teoretické poznatky s praktickými a zařazuje problémové učební situace,
se kterými se žák může mimo školu setkat
televizní výuky cíl = přiblížit žákům vizuální cestou nové informace, které jsou v přirozených školních
podmínkách obtížně realizovatelné