Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

předchozí znalosti nebo odborné zaměření účastníků 

motivace účastníků k učení 

  platí zásada = je výhodnější homogenní skupinu účastníků (profese, věk, postavení, 

kvalifikace, rozvojové předpoklady) 

Profil účastníka vzdělávací akce: 

  podnikové vzdělávání = z hlediska účastníků – 2 varianty projektu:  

projekt připraven pro konkrétní cílovou skupinu účastníků 

otevřená vzdělávací akce (podle zájmu zaměstnanců) 

Profil absolventa vzdělávací akce 

  ideální  cílová  struktura  vědomostí,  dovedností  i  osobnostních  parametrů  účastníka  po 

skončení vzdělávací akce  

Obecně lze rozlišit tyto druhy profilu:  
  široký a mělký (není přílišná specializace, flexibilita uplatnění) 
  hluboký a úzký (specializované vzdělání v rámci jednoho oboru) 

Stanovení obsahu vzdělávací akce 

  obsah vzdělávání = soustava poznatků, činností, hodnot a způsobů chování  
  ty jsou obvykle lektorem zpracovány do podoby učiva a předloženy účastníkům, aby si je 

osvojili jako své vědomosti, dovednosti 

  obsah by měl vždy být: 

v souladu se stanovenými cíli, přiměřený počtu, věku, složení účastníků, vědecky správný, 
praxí  ověřený  a  s  praxí  propojený,  aktuální,  logicky  uspořádaný,  systematický, 
diferencovaný podle důležitosti (co účastník musí znát, co by měl znát a co by mohl znát) 
 
Učební plán 

  specifikace vzdělávacího obsahu 
  definice  =  logicky  uspořádaný  systém  disciplín,  stanovující  jejich  vzájemné  proporce 

(časové dotace jednotlivých disciplín), posloupnost nasazení a způsob jejich ukončení 

lze ho uspořádat: 
  induktivně → od konkrétních, praktických disciplín k teorii 
  deduktivně → od teoretických východisek ke konkrétní disciplíně 
3 základní formy uspořádání obsahu v učebních plánech:  
  předmětové uspořádání obsahu 
  projektové uspořádání obsahu 
  modulové/blokové uspořádání obsahu 
 

Témata, do kterých materiál patří