PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
předchozí znalosti nebo odborné zaměření účastníků
o
motivace účastníků k učení
platí zásada = je výhodnější homogenní skupinu účastníků (profese, věk, postavení,
kvalifikace, rozvojové předpoklady)
Profil účastníka vzdělávací akce:
podnikové vzdělávání = z hlediska účastníků – 2 varianty projektu:
o
projekt připraven pro konkrétní cílovou skupinu účastníků
o
otevřená vzdělávací akce (podle zájmu zaměstnanců)
Profil absolventa vzdělávací akce
ideální cílová struktura vědomostí, dovedností i osobnostních parametrů účastníka po
skončení vzdělávací akce
Obecně lze rozlišit tyto druhy profilu:
široký a mělký (není přílišná specializace, flexibilita uplatnění)
hluboký a úzký (specializované vzdělání v rámci jednoho oboru)
Stanovení obsahu vzdělávací akce
obsah vzdělávání = soustava poznatků, činností, hodnot a způsobů chování
ty jsou obvykle lektorem zpracovány do podoby učiva a předloženy účastníkům, aby si je
osvojili jako své vědomosti, dovednosti
obsah by měl vždy být:
v souladu se stanovenými cíli, přiměřený počtu, věku, složení účastníků, vědecky správný,
praxí ověřený a s praxí propojený, aktuální, logicky uspořádaný, systematický,
diferencovaný podle důležitosti (co účastník musí znát, co by měl znát a co by mohl znát)
Učební plán
specifikace vzdělávacího obsahu
definice = logicky uspořádaný systém disciplín, stanovující jejich vzájemné proporce
(časové dotace jednotlivých disciplín), posloupnost nasazení a způsob jejich ukončení
lze ho uspořádat:
induktivně → od konkrétních, praktických disciplín k teorii
deduktivně → od teoretických východisek ke konkrétní disciplíně
3 základní formy uspořádání obsahu v učebních plánech:
předmětové uspořádání obsahu
projektové uspořádání obsahu
modulové/blokové uspořádání obsahu