PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
13. Projektování vzdělávací akce – příprava, realizace, hodnocení dle typu
účastníků. Vzdělávací akce
konkrétní podoba promyšleného a organizovaného působení na jednotlivce nebo skupiny
cíl = předávání vědomostí, dovedností, názorů a postojů
krátkodobá (např. kurz, školení, trénink)
dlouhodobá (např. studijní program)
před zahájením znát odpovědi na tyto základní otázky:
o
koho chceme učit
o
co ho chceme učit
o
proč, jak, kde, kdy, kdo a za kolik?
Projekt vzdělávací akce
analýza a identifikace vzdělávacích potřeb
formulace cíle vzdělávací
stanovení profilu účastníka a profilu absolventa vzdělávací akce
stanovení obsahu vzdělávací akce
volba forem a metod vzdělávání
o
organizační, technické a finanční zabezpečení vzdělávací akce (časový a místní
plán, materiální, technické a finanční zabezpečení vzdělávací akce)
výběr lektorů
návrh hodnocení a evaluace vzdělávací akce
Vzdělávací projekt
je základním dokumentem pro plánování, realizaci a evaluaci určité vzdělávací akce
Identifikace vzdělávacích potřeb = zjišťuje se:
o
jaké znalosti, dovednosti a postoje chybí pracovníkům k tomu, aby podávali
efektivní výkon
Plánování programu vzdělávací akce = organizátor stanovuje cíle, obsah, formu, metody,
zařízení, prostory, lektory, studijní materiály, časový a místní plán a finanční rozpočet
Ověření kvality vzdělávací akce = tzv. pilotní kurz → následně provedeny úpravy a změny
→ finální podoba vzdělávací akce → vyhodnocení
Identifikace vzdělávacích potřeb
definování rozdílů mezi existujícími a žádoucími/požadovanými znalostmi, dovednostmi
mezi tím, co je, a tím, co by mělo být
Co je