PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Studijní materiály
o
konkretizace a specifikace stanoveného obsahu vzdělávací akce
o
učebnice, skripta, sylaby, teze, pracovní sešity, listy, zadání případových studií, zadání
manažerských her, průvodce studiem, studijní opory, multimediální studijní materiály
Volba forem a metod vzdělávání
Didaktické formy = souhrn organizačních opatření a uspořádání výuky, způsob řízení a
organizace didaktického procesu rozlišení dle počtu účastníků:
o
hromadné (frontální výuka)
o
skupinové (aktivita na straně účastníků; lektor –organizátor, motivátor, facilitátor)
o
individuální (interakce účastník – lektor)
dělení z hlediska interakce mezi lektorem a účastníky:
o
prezenční („face to face“)
o
distanční (sebeřízené vzdělávání)
o
kombinované (spojení prezenční a distanční formy)
o
sebevzdělávání (záměrná a cílevědomá činnost jedince)
Organizační zabezpečení vzdělávací akce
znamená vytvořit časový a místní plán celé akce, vytvořit a prosadit finanční rozpočet
časový rozvrh = vychází z předem stanovených vzdělávacích cílů
o
zvolit vhodné načasování – kritická období (konec roku, letní prázdniny apod.)
o
realistický a racionální časový harmonogram
o
musí být jasné, které úkoly a v jakém termínu mají být splněny a kdo je za jejich
splnění zodpovědný
interní x externí zajištění (prostory, lektoři, studijní materiály …)
návrh rozpočtu vzdělávací akce
Výběr místa vzdělávací akce
Je nutné brát v úvahu:
počet účastníků akce
délku vzdělávací akce (celodenní, vícedenní x několikahodinové)
použité formy a metody výuky (přednášky, skupinové vyučování, outdoor)
potřebné materiální didaktické prostředky
omezení daná rozpočtem akce
dosažitelnost pro účastníky (mobilita účastníků i lektorů, možnosti dopravy…)
organizační kulturu realizačního pracoviště i zadavatele/účastníků