Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

škola, školská zařízení,  

mimoškolská zařízení např. školní družiny, školní kluby, základní umělecké školy,  

střediska pro volný čas dětí a mládeže,  

domy dětí a mládeže,  

domovy mládeže,  

jazykové školy,  

tělovýchovné jednoty Sokol, sportovní kluby 

 
 
 
 
 
Předmět a cíl pedagogiky volného času Souhrnně můžeme charakterizovat pedagogiku volného času jako 

obor, který se dotýká mnoha dalších vědeckých disciplín a překrývá se s nimi; současně 
je  na  ostatní  obory  odkázána  (např.  sociologie,  psychologie,  ekonomie,  politika)  a 
integruje jejich výsledky; 

společenskovědní  obor,  který  reflektuje  společenské  podmínky  týkající  se  práce  a 
volného času; 

praktický  obor,  který  vytváří  strategie  jednání  vedoucí  ke  zlepšení  společenských  a 
ekonomických podmínek ovlivňujících volný čas; 

pedagogický  obor,  který  metodicky  a  didakticky  rozvíjí  individuální  a  společenské 
možnosti volného času.  

 
Obsah volnočasové výchovy se dá souhrnně rozdělit do čtyř skupin: 

a)  nabídky volnočasových aktivit 
b)  nácvik specifických vzorců chování týkajících se volného času 
c)  péče o mezilidskou komunikaci 
d)  orientace ve volnočasových nabídkách a uschopnění k výběru 

Vzhledem k tomu, že pedagogika volného času klade velký důraz právě na socializaci jedince, 
mohli  bychom  ji  řadit  mezi  oblasti  sociální  pedagogiky.  Pedagogika  volného  času  –  nebo 
přesněji výchovné působení ve volném čase – uschopňuje účastníky edukačních aktivit  

ke svobodě, solidaritě a zodpovědnosti (sociální rozměr)  

Témata, do kterých materiál patří