PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
ke kreativní vlastní činnosti (individuální rozměr)
-
ke komunikativnímu jednání (sociální rozměr)
-
k sociální angažovanosti a účasti na společenském životě (sociální rozměr)
Cílem výchovného působení pedagogů volného času je volnočasová kompetence nebo také
volnočasová zralost. Volnočasová zralost znamená, že je člověk schopen užívat svůj volný čas
nezávisle a umí reflektovat svoje potřeby, a to jak přijímáním a seberealizací, tak i osobním a
společným rozvojem vlastních prožitků. Blízkým cílem pedagogiky volného času je učinit život
ve městě i na venkově hodnotnějším pro člověka. Vzdáleným cílem je propojit volný čas,
kulturu a vzdělávání lidí tak, aby se vytvořilo sociální prostředí, v němž každá činnost
v práci i ve volném čase bude mít smysl a v němž bude možné uspokojit kreativní,
komunikativní a participativní potřeby lidí. Cílové skupiny jsou děti, mládež a osoby ohrožené
sociální exkluzí (nezaměstnaní, cizinci, lidé s postižením).
Pedagogika volného času má tedy umožnit:
-
uvažovat o podmínkách, souvislostech a rozporech v uspořádání času,
-
vidět volný čas jako čas integrovaný do života,
-
pochopit, že volný čas je prostor rozvíjející společenské alternativy a životní podmínky,
-
uvažovat o společenském významu konzumních volnočasových nabídek,
-
přijmout volný čas jako prostor k vědomému rozšíření zkušeností a zážitků
Metody pedagogiky volného času 1. volnočasové poradenství
2. animace volnočasových aktivit
3. vývoj volnočasových profesí
4. plánování volného času
5. administrace volného času
6. výzkum volného času
7. nauka o volném času
16. Speciální pedagogika pro poradce - specifika vzdělávání jednotlivců s různými
typy postižení a znevýhodnění
Vzdělávání, profesní příprava