PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Speciální vzdělávání se poskytuje žákům se speciálními vzdělávacími potřebami SVP (Žák
se SVP = se zrakovým, sluchovým, tělesným, mentálním postižením, s vadami v řeči, s více
vadami, s diagnózou autismus, se specifickými poruchami učení / chování, apod. Žák, u něhož
byli zjištěny SVP na základě speciálního pedagogického a psychologického vyšetření.) na
základě speciálně pedagogického, psychologického vyšetření školským poradenským
zařízením a jejich rozsah a závažnost je důvodem k zařazení žáka do režimu inkluzivního nebo
speciálního vzdělávání.
Výchovu a vzdělávání dětí a žáků se zdravotním postižením zajišťují přednostně formou
individuální integrace školy hlavního vzdělávacího proudu, dále třídy a školy zřízené pro tyto
žáky (dále jen "speciální třídy, speciální školy") a poradenská a jiná školská zařízení, která
poskytují podpůrné služby.
Modelový individuální vzdělávací program
Audit (kazuistika, výběr z dokumentace, pedagogická diagnostika).
Konstrukce, IVP, závěr auditu, zásadní opatření, učební plán, personální zajištění,
organizace výuky, úprava cílů v jednotlivých předmětech, formy a metody výuky,
materiální podpora výuky, hodnocení, komunikace s rodiči, podíl žáka, finanční zajištění.
Kontrola plnění IVP.
Implementace.
Evaluace (zjištění, hodnocení, rozhodnutí).
Postup zpracování IVP
IVP je podklad k požadavku navýšení finančních prostředků, je závazný dokument pro
zajištění speciálních potřeb žáka
Vypracuje třídní učitel, učitel předmětu, poradce před nástupem do školy.