PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
IVP podepisuje ředitel, třídní učitel, zákonný zástupce žáka
Obsahuje všechny důležité informace vedoucí k integraci
Seznam pomůcek, učebnic, textů…, určení odpovědného pracovníka, potřebu finanční,
změny obsahu IVP škola projedná se zákonným zástupcem žáka
Speciální pedagogika se dělí do následujících podoborů (referenční pole):
Etopedie – edukace osob s poruchami chování, sociálně nepřizpůsobiví
Psychopedie - edukace osob mentálně postižených
Somatopedie - edukace osob tělesně postižených či znevýhodněných
Logopedie - zabývá se korekcí nebo odstraňováním poruch řeči
Surdopedie - edukace osob s různými vadami sluchu
Tyflopedie - edukace osob se zrakovým postižením (částečná slabozrakost, slepota aj.)
SPU a SPUCH – edukace osob se specifickými poruchami učení a chování
Specifika vzdělávání jednotlivců s různými typy postižení a znevýhodnění
1. MENTÁLNÍ RETARDACE (PSYCHOPEDIE)
opožděnost rozumového vývoje
je stav charakterizovaný především celkovým snížením intelektových (rozumových)
schopností, který vzniká v průběhu vývoje jedince a je ovlivňován mnoha faktory
(biologické, psychické a sociální)
souběžně se mohou vyskytovat i poruchy smyslové, vady řeči, poruchy chování a
poruchy pohybového ústrojí.
Charakteristické rysy
-
zpomalená chápavost, jednoduchost a konkrétnost úsudků, snížená schopnost až
neschopnost komparace (srovnání, porovnání) a vyvozování logických vztahů, snížená
mechanická a zejména logická paměť, nedostatečná slovní zásoba a neobratnost ve
vyjadřování, roztěkaná pozornost, poruchy pohybové koordinace, impulzivnost,
hyperaktivita (ADHD) nebo celková zpomalenost chování (hypoaktivita - ADD), citová
vzrušivost, sugestibilita a rigidita chování, nedostatky v osobní identifikaci, opožděný
psychosexuální vývoj