PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
Cílem je vrátit jedince k sociální normě - resocializace, upravit jeho vztahové a
kontaktní problémy, řešit jeho hodnotový systém, je to dvoustranný dlouhodobý proces
-
Ruší se navyklá schémata jednání, upravují názory, přesvědčení, kompenzuje se
nevhodné rodinné prostředí a vytváří se nové náhledy,…
Stupeň psychického odporu (odolnost vůči převýchově)
• závisí na etiologii poruch chování
• věku a stupni narušenosti (nižší věk - lepší účinnost, včasný zásah po deliktu),
• druhu postižení jednotlivých mravních vlastností,
• stupni akceptace výchovných stimulů (souvisí s osobností na obou stranách)
Znaky převýchovného procesu
• zaměření na přetváření a eliminaci nežádoucích vlastností
• složitost a provázanost složitost vnitřních a vnějších jevů
• potřeba maxima informací, (znalost minulosti jedince)
• socializační dimenze (výchova pro sociální život)
• dlouhodobost, dvoustrannost (mnohostrannost) procesu
Poruchy učení Jsou souhrnným označením různorodé skupiny poruch, které se projevují zřetelnými obtížemi
při nabývání a užívání takových dovedností, jako je mluvení, porozumění mluvené řeči, čtení,
psaní, matematické usuzování nebo počítání. Tyto poruchy jsou vlastní postiženému jedinci
a předpokládají dysfunkci centrálního nervového systému.
ADHD = hyperaktivta s poruchou osobnosti
ADD = porucha pozornosti
Osobnost studenta s PU
• Porucha slovní, prostorové a pracovní paměti.
• Nedostatky v trvalejší motivaci, neschopnost čekat na odměnu.
• Nedostačující sebeinstrukce – neschopnost stanovit priority nebo postup jednání.
• Snížená schopnost vycházet z kontextu, přiměřeně sociálně a verbálně reagovat.