PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
Cílem  je  vrátit  jedince  k  sociální    normě  -  resocializace,  upravit  jeho  vztahové  a 
kontaktní problémy, řešit jeho hodnotový systém, je to dvoustranný dlouhodobý proces 
-
Ruší  se  navyklá  schémata  jednání,  upravují  názory,  přesvědčení,  kompenzuje  se 
nevhodné rodinné prostředí a vytváří se nové náhledy,… 
 
Stupeň psychického odporu (odolnost vůči převýchově) 
•  závisí na etiologii poruch chování 
•  věku a stupni narušenosti (nižší věk - lepší účinnost, včasný zásah po deliktu),  
•  druhu postižení jednotlivých mravních vlastností,  
•  stupni akceptace výchovných stimulů (souvisí s osobností na obou stranách) 
 
Znaky převýchovného procesu 
•  zaměření na přetváření a eliminaci nežádoucích vlastností 
•  složitost a provázanost složitost vnitřních a vnějších jevů 
•  potřeba maxima informací, (znalost minulosti jedince) 
•  socializační dimenze (výchova pro sociální život) 
•  dlouhodobost, dvoustrannost (mnohostrannost) procesu 
 
Poruchy učení  Jsou souhrnným označením různorodé skupiny poruch, které se projevují zřetelnými obtížemi 
při nabývání a užívání takových dovedností, jako je mluvení, porozumění mluvené řeči, čtení, 
psaní, matematické usuzování nebo počítání. Tyto poruchy jsou vlastní postiženému jedinci 
a předpokládají dysfunkci centrálního nervového systému. 
 
ADHD = hyperaktivta s poruchou osobnosti 
ADD = porucha pozornosti 
 
Osobnost studenta s PU 
•  Porucha slovní, prostorové a pracovní paměti. 
•  Nedostatky v trvalejší motivaci, neschopnost čekat na odměnu. 
•  Nedostačující sebeinstrukce – neschopnost stanovit priority nebo postup jednání. 
•  Snížená schopnost vycházet z kontextu, přiměřeně sociálně a verbálně reagovat. 
