Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Umožnit  pro  nedoslýchavého  studenta  přímý  zrakový  kontakt  s vyučujícím  na  sedadle 

vpředu  v učebně  nebo  konzultovat  jeho  optimální  poslechové  podmínky  v učebně  se 
zabudovanou poslechovou technikou. 
 
Pravidla komunikace s těžce sluchově postiženým  

Při  komunikaci  s neslyšícím  člověkem  využívajícím  služby  tlumočníka,  je  vhodné 

komunikovat  jak  s tlumočníkem,  tak  i  s neslyšícím  člověkem.  Formulace  v  dialogu  jsou 
směřovány  k neslyšícímu  člověku,  stejně  tak  i  zrakový  kontakt  v  průběhu  rozhovoru.  Zná-li 
jednající osoba alespoň základy znakového jazyka či prstové abecedy, měla by je používat. 
 

Komunikace psanou podobou jazyka se studentem je také jednou z možností sdělování 

informace, dotazování či zkoušení. 
 

S neslyšícím člověkem je dobré využívat výrazy obličeje a gesta rukou, možnosti odezírání 

řeči hraničí na 30-40 % srozumitelnosti a odezírání je psychicky velmi náročné. Při komunikaci 
ve skupině je dobré neslyšícímu sdělit téma, aby anticipací lépe odezíral a nebyl vyčleněn od 
počátku. 
 

Při  zahájení  komunikace  s neslyšícím  studentem,  který  používá  kochleární  implantát,  je 

vhodné hned na začátku komunikace domluvit optimální poslechové podmínky rozhovoru.  
 

Pokud chceme získat zpětnou vazbu a ujištění, že neslyšící sdělení skutečně porozuměl, je 

dobré ptát se nepřímo na obsah sdělení, položit otázku „Co jste mi porozuměl?“ nikoliv pouze 
„Rozuměl jste?“. 
 
4.  SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ/CHOVÁNÍ (EOTPEDIE)  • 

Poruchy chování jsou takové projevy jedince, kterými se vymykají z průměrného chování 

Témata, do kterých materiál patří