PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Projevy mentální retardace
-
snížená schopnost orientovat se v životním prostředí
-
omezená možnost vzdělání
-
snížená sociální přizpůsobivost
Klasifikace MR
-
Hraniční pásmo – mírná MR (IQ 70-84)
-
Lehká mentální retardace (IQ 50 - 69, 9 - 12 let, debilita)
-
Středně těžká (střední) mentální retardace (IQ 35 - 49, 6 - 9 let, imbecilita)
-
Těžká mentální retardace (IQ 20 - 34, 3 - 6 let, idiocie prostá)
-
Hluboká mentální retardace (IQ 0 - 19, věk pod 3 roky, těžká idiocie)
Typy škol a zařízení pro žáky s mentální retardací
-
SPC pro MR (Speciální pedagogická centra pro mentálně retardované)
-
MŠS (Mateřská škola speciální)
-
ÚSP (Ústav sociální péče)
-
ZŠP a ZŠS (PŠ) = ZŠ praktická a ZŠ speciální (praktická škola)
-
OU a praktické školy (třídy) s tříletou, dvouletou, jednoletou přípravou
-
rehabilitační třídy, chráněné dílny, chráněná pracovní místa, chráněné byty
2. DEMENCE Syndrom vznikající následkem onemocnění mozku, obvykle chronického nebo progresivního
charakteru
-
dochází ke snížení intelektové a paměťové úrovně oproti úrovni, kterou demencí trpící
osoba vykazovala před vypuknutím nemoci
Individuální a skupinové formy práce musí být přizpůsobeny typu a stupni poruch osoby
s demencí
3. SLUCHOVÁ POSTIŽENÍ (SURDOPEDIE)
Pravidla komunikace s člověkem/studentem se sluchovým postižením
Při komunikaci s nedoslýchavým studentem je zapotřebí zajistit nerušený poslech (omezit
pokud možno hluk v prostředí), zvolit přiměřenou konverzační vzdálenost aby student mohl
doplňovat slyšenou řeč i odezíráním obličeje mluvícího, mluvit mírně pomaleji a důsledně
artikulovat, nekřičet a zachovat jak kontinuitu konverzace, tak i zrakový kontakt.