PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
 
Podpora na SŠ a VŠ 
•  Rovný přístup k profesnímu, vyššímu sekundárnímu vzdělávání. 
•  Poskytování odborného poradenství (otázka doložení diagnózy). 
•  Náprava (kompenzace, úprava) PU není limitována věkem. 
•  Úprava  podmínek  (modifikovaný  přístup)  při  vstupu  na  SŠ  a  při  realizaci  SŠ  (a  VŠ) 
vzdělávání.
 
Dyslexie 
•  Vývojová porucha osvojování si čtenářských dovedností. 
•  Specifická  vývojová  dyslexie  je  porucha  projevující  se  neschopností  naučit  se  číst, 
přestože  se  dítěti  dostává  běžného  výukového  vedení,  má  přiměřenou  inteligenci  a 
sociokulturní příležitost.  
Alexie
• ztráta schopnosti číst při zachovaném zraku; slovní slepota; existuje v kontinuu od
úplné ztráty funkce do částečného zachování.
Porucha postihuje základní znaky čtenářského výkonu,: rychlost, správnost, techniku, čtení a 
porozumění textu. 
 
Dysgrafie/agrafie/dysortografie 
• Dysgrafie je porucha osvojování psaní. Postihuje grafickou stránku písemného
projevu, čitelnost, úpravu.
• Dysortografie je porucha osvojování si pravopisu. Porucha se projevuje především v
oblasti  specifických  dysortografických  jevů.  Osvojování  si  a  aplikace  gramatických 
pravidel je postižena druhotně. 
• Agrafie je ztráta schopnosti psát při zachované inteligenci a neporušené hybnosti
ruky, příčinou je poškození korových center mozku; dělí se na
o
literární, při neschopnosti psát písmena
o
verbální při neschopnosti psát slova
1.  agrafie hlásková- ve slovech jsou nesprávně použity hlásky nebo slabiky 
2.  agrafie zvuková- objevují se chyby při naslouchání 
3.   agrafie zraková- zaměňování písmen, protože nejsou správně rozpoznávána 
