PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Podpora na SŠ a VŠ
• Rovný přístup k profesnímu, vyššímu sekundárnímu vzdělávání.
• Poskytování odborného poradenství (otázka doložení diagnózy).
• Náprava (kompenzace, úprava) PU není limitována věkem.
• Úprava podmínek (modifikovaný přístup) při vstupu na SŠ a při realizaci SŠ (a VŠ)
vzdělávání.
Dyslexie
• Vývojová porucha osvojování si čtenářských dovedností.
• Specifická vývojová dyslexie je porucha projevující se neschopností naučit se číst,
přestože se dítěti dostává běžného výukového vedení, má přiměřenou inteligenci a
sociokulturní příležitost.
Alexie
• ztráta schopnosti číst při zachovaném zraku; slovní slepota; existuje v kontinuu od
úplné ztráty funkce do částečného zachování.
Porucha postihuje základní znaky čtenářského výkonu,: rychlost, správnost, techniku, čtení a
porozumění textu.
Dysgrafie/agrafie/dysortografie
• Dysgrafie je porucha osvojování psaní. Postihuje grafickou stránku písemného
projevu, čitelnost, úpravu.
• Dysortografie je porucha osvojování si pravopisu. Porucha se projevuje především v
oblasti specifických dysortografických jevů. Osvojování si a aplikace gramatických
pravidel je postižena druhotně.
• Agrafie je ztráta schopnosti psát při zachované inteligenci a neporušené hybnosti
ruky, příčinou je poškození korových center mozku; dělí se na
o
literární, při neschopnosti psát písmena
o
verbální při neschopnosti psát slova
1. agrafie hlásková- ve slovech jsou nesprávně použity hlásky nebo slabiky
2. agrafie zvuková- objevují se chyby při naslouchání
3. agrafie zraková- zaměňování písmen, protože nejsou správně rozpoznávána