PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
koordinace, snížená výkonnost
• Vývojové vady (rozštěpy, mikrocefalie, hydrocefalus, endokrinní poruchy, růstové
odchylky – nanismus, gigantismus, vrozené srdeční vady) – individuální přístup
Speciálně pedagogické zásady ve výuce a profesionální přípravě TP • Zásada rehabilitace (potřeba odpočinku)
• Zásada komplexnosti
• Zásada prevence
• Zásada dispenzarizace (trvalé sledování stavu a pružná úprava podmínek, léčby)
• Zásada optimálního prostředí
Speciální metody ve výuce tělesně postižených
• Reedukace
• Kompenzace
• Speciální pohybová výchova (zásady vývojovosti, reflexnosti, rytmizace hybnosti,
komplexnosti, kolektivnosti, přiměřenosti a individuálního přístupu)
Základy komunikace s osobami s TP • Pedagog komunikuje zásadně se studentem s pohybovým postižením a nikoliv s jeho
případným průvodcem. Problematika manipulace. Své potřeby musí mít v dosahu =
zvyšuje to sebejistotu a pocit soběstačnosti. K dispozici „svůj vozík“
• Akceptujeme speciální požadavky žáka na způsob a průběh jednání, výuky, praxe,
odstraňujeme „bariéry“ které žák označí jako bariérové.
• Při déle trvající výuce, praxi, respektujeme jeho zdravotní potřeby, dáme časový prostor
na hygienické úkony, respektujeme unavitelnost.
6. ZRAKOVÁ POSTIŽENÍ (TYFLOPEDIE)
Zrakové vady
A. Lehká slabozrakost
B. Střední a silná slabozrakost
C. Těžce slabý zrak – zbytky zraku
D. Nevidomost praktická a úplná
Střední školy pro mládež se zrakovým postižením
• SOU pro zrakově postiženou mládež
• SEŠ pro zrakově postiženou mládež
• Gymnázium pro zrakově postiženou mládež
• Hudební konzervatoř pro ZP mládež
• Střední odborné školy ladičské pro zrakově postiženou mládež