PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Výběr lektorů
Primárně závisí na:
stanovených cílech
obsahu a didaktických metodách
časovém harmonogramu
finančním rozpočtu celé akce
Interní lektoři
výhoda = znalost prostředí organizace, její kultury, stylu práce a komunikace,
pracovních vztahů; nižší finanční náklady
Externí lektoři
výhoda = odbornost a šíře nabídky; realizace i méně obvyklých nebo náročných
metod – větší atraktivita, efektivita i účinnost vzdělávací akce.
nevýhoda = malá znalost organizace, vyšší finanční náročnost
V oblasti profesního a podnikového vzdělávání – 4 skupiny lektorů:
lektoři – zaměstnanci (pracovníci organizací)
lektoři – podnikatelé (na živnostenské oprávnění)
lektoři – odborníci (součást pracovní náplně nebo souběžně s ní)
lektoři – dobrovolníci (členové či zaměstnanci neziskových organizací)
Návrh evaluace a hodnocení vzdělávací akce
posouzení toho, co se účastníci ve vzdělávacím kurzu naučili
zpětná vazba pro učícího se i pro lektora
základní funkce hodnocení ve VD: motivace, získání informace (zpětná vazba o
pokrocích), regulace (usměrnění vzdělávání), diferenciace a prognostika (dlouhodobější
hodnocení – plánování dalšího vzdělávání)
Správné hodnocení má být:
objektivní, spravedlivé, systematické, přiměřeně náročné, individuální, citlivé,
bezprostřední, ekonomické
Specifika hodnocení ve VD:
dospělí = silná potřeba dobrého hodnocení, větší obava z neúspěchu
individuální hodnocení (spíše slovní)
začít pochvalou (přesné vymezení toho, co je třeba zlepšit, znovu nastudovat)
hodnocení písemné práce – neopravovat, dát návrhy, jak opravit
atmosféra zkoušky – klidná, důstojná, nestresující
hodnotitel by měl ocenit zlepšení a potenciál účastníka