Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Výběr lektorů 

Primárně závisí na:  

  stanovených cílech 
  obsahu a didaktických metodách 
  časovém harmonogramu 
  finančním rozpočtu celé akce 

Interní lektoři  

  výhoda = znalost prostředí organizace, její kultury, stylu práce a komunikace, 

pracovních vztahů; nižší finanční náklady 

Externí lektoři 

  výhoda = odbornost a šíře nabídky; realizace i méně obvyklých nebo náročných 

metod – větší atraktivita, efektivita i účinnost vzdělávací akce. 

  nevýhoda = malá znalost organizace, vyšší finanční náročnost 

 
V oblasti profesního a podnikového vzdělávání – 4 skupiny lektorů: 

  lektoři – zaměstnanci (pracovníci organizací) 
  lektoři – podnikatelé (na živnostenské oprávnění) 
  lektoři – odborníci (součást pracovní náplně nebo souběžně s ní) 
  lektoři – dobrovolníci (členové či zaměstnanci neziskových organizací) 

Návrh evaluace a hodnocení vzdělávací akce 

  posouzení toho, co se účastníci ve vzdělávacím kurzu naučili 
  zpětná vazba pro učícího se i pro lektora  
  základní  funkce  hodnocení  ve  VD:  motivace,  získání  informace  (zpětná  vazba  o 

pokrocích), regulace (usměrnění vzdělávání), diferenciace a prognostika (dlouhodobější 
hodnocení – plánování dalšího vzdělávání) 

  Správné hodnocení má být: 

objektivní, spravedlivé, systematické, přiměřeně náročné, individuální, citlivé, 
bezprostřední, ekonomické 
 

Specifika hodnocení ve VD: 

  dospělí = silná potřeba dobrého hodnocení, větší obava z neúspěchu 
  individuální hodnocení (spíše slovní) 
  začít pochvalou (přesné vymezení toho, co je třeba zlepšit, znovu nastudovat) 
  hodnocení písemné práce – neopravovat, dát návrhy, jak opravit 
  atmosféra zkoušky – klidná, důstojná, nestresující 
  hodnotitel by měl ocenit zlepšení a potenciál účastníka 

Témata, do kterých materiál patří