Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  vědecko-systematický typ (upřednosňuje systematický postup, promyšlenost, logické 

vyvozování, jasné vyjádření), 

  umělecký typ (upřednostňuje názornost, rozvíjí představivost žáků, vhodné např. pro 

učitele dějepisu, literatury) 

  praktický  typ  (rozvíjí  organizační  schopnosti  žáků,  může  se  však  snadno  stát 

rutinérem). 

 
Podle vztahu učitele k žákům 
Autokratický typ   bezpodmínečné podřízení žáků, dodržuje od žáků odstup 
  omezuje samostatné rozhodování a iniciativu žáků a jejich osobní život 
  přináší napětí ve vztahu k žákům, pocity strachu 
Demokratický typ   učitel v roli přátelského rádce, zajímá se o problémy žáků, má jejich důvěru 
  žákům dává samostatnost, podporuje iniciativu 
  omezuje příkazy, zákazy a tresty, akcentuje pochvalu a povzbuzení 
  formuje odpovědnost žáků 
  má snahu o objektivitu a pravdivé hodnocení žáků 
Liberální typ   nezasahuje do formování žáků, událostem nechává volný průběh 
  nerozhodný, vyhýbá se konfliktům, uvolněná disciplína žáků 
  jen zřídka zasahuje autoritativně, je bez autority u žáků 
  výsledky výchovně vzdělávací nízké 
 

Podle vzájemného vztahu učitele a žáka (Caselmann) 
Logotrop   usiluje o rozvoj poznání žáka (vědomosti) 
  nejdůležitější pro něj jsou výsledky, kterých žák dosahuje 
  má snahu žáky co nejvíce naučit, nepřihlíží k možnostem jednotlivých žáků 
  vyvolává svým postupem konflikty a vzdor 
Paidotrop   má snahu pochopit žáka, zdůrazňuje vzájemnou důvěru  
  zaujímá k žákům rodičovský vztah, je starostlivý 
  při hodnocení bere v úvahu i snahu žáka 
  ve snaze žákovi vyhovět může klesat i jeho náročnost 
 
Podle organizace a komunikace (Fenstermacher, Soltin) 

Témata, do kterých materiál patří