PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
počítačová výuka umožňuje zpřehlednit látku, vysvětlit ji, zopakovat, vyhodnotit žákovy postupy, řídit
laborování, simulovat konkrétní situace apod.
sugestopedie (super rychlé učení)
metoda, která pomáhá delšímu uchování poznatků
princip = aktivizace mozkových hemisfér prostřednictvím hudebních skladeb
navazuje super learning= principem metody je konečný výsledek učení (finální změna ve
znalostech a dovednostech) vyšší než příčiny, které ho vyvolaly
hypnopedie (ve stavu hypnotického spánku)
praktikována učením se ve stavu sníženého vědomí
může být využívána pro odnaučování se negativním návykům, v rámci převýchovy a ve
školní výuce při učení se cizím jazykům
12. Osobnost vzdělavatele a poradce ve vzdělávání – charakteristika, typologie
Učitelova osobnost má ve vyučovací a výchovné práci stále rozhodující, hlavní úlohu.
Předpokladem kladného vlivu na žáky je autorita učitele, jeho kvalifikovanost a působivost
jeho osobnosti. Autorita učitele je přitom značně závislá na jeho společenské a odborné
pověsti, na jeho charakterových a morálních vlastnostech a řídících schopnostech.
Kritéria hodnocení a posuzování pedagogické činnosti vzdělavatele Úroveň všeobecného a odborného vzdělání učitele
Pedagogické a psychologické vzdělání
Pedagogický takt a citlivost v jednání s mládeží
Vztah k mládeži a učitelství
Morální profil učitele
Estetický profil
Fyzická zdatnost a zdravotní stav
Vysoká úroveň paměti, myšlení, volních projevů
Dobré organizační předpoklady
Vyhovující temperament
Typologie osobnosti učitele
Podle temperamentu (Hippokrates) Sangvinik, Cholerik, Flegmatik, Melancholik
Podle pedagogických postupů (Caselmann)