PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Problémová situace bývá studentům předložena v několika podobách: 1. textová ukázka (příběh, popis konkrétní situace, úryvek z knihy);
2. auditivní ukázka (nahrávka rozhovoru, analýza hudební skladby, ukázka poezie);
3. video ukázka (profesionální, odborně zaměřené filmy, hrané scény z firemního prostředí);
4. počítačová podpora (situaci lze zprostředkovat pomocí webových stránek)
Fáze řešení problémové situace takto: 1. volba tématu (přiměřené schopnostem a dovednostem žáků, vhodné dle cíle výuky);
2. seznámení s materiály (přístup k důležitým faktům);
3. vlastní studium případu (uvedení do problematiky, poskytování rad a pokynů);
4. návrhy řešení, diskuse (sdělování názorů, závěrů).
Metody inscenační podstata= sociální učení žáků na modelových problémových situacích, simulacích nějaké
události, v nichž se kombinuje hraní rolí s řešením problémů
Přínos inscenačních metod:
žáci si fixují osvojené učivo
vysvětlují příčiny lidského jednání
učí se schopnosti vcítit se do druhého jedince a to prostřednictvím vlastního jednání a
prožívání
žákům také přináší možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jaké to je ocitnout se v nějaké
situaci, a nacvičit si vhodné jednání, vhodné řešení této situace.
Varianty inscenačních metod: 1. strukturovaná inscenace= předem připravený scénář, jasně promyšleny a popsány role
všech protagonistů
2. nestrukturovaná inscenace= nemá detailně zpracovaný scénář, pouze je u ní načrtnutá
situace
Didaktická hra dobrovolně volená aktivita, jejímž produktem je osvojení či upevnění učební látky, která
aktivizuje žáky a rozvíjí jejich myšlení a poznávací funkce