PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
1. zpracovat záměr projektu
2. zpracování plánu (jednotlivé kroky – čas provedení, místo, účat žáků, pomůcky…)
3. vlastní provedení projektu
4. vyhodnocení projektu (společné žáků i učitelů)
Z hlediska uspořádání projektu lze rozlišit:
projekty individuální, skupinové, třídní, školní, ekologické, národní
DIFERENCIOVANÁ VÝUKA
seskupování žáků do homogenních skupin podle určitých kritérií – učitel lépe organizuje
práci žáků
individuální rozvoj každého jedince
Dělení podle úrovně intelektových schopností, nadání, zájmů
SKUPINOVÁ VÝUKA
Pro rozdělení do skupin lze použít různá hlediska:
druh činnosti, obtížnost činnosti, zájem žáků, pracovní tempo, dovednost spolupracovat,
direktivně x spontánně, párové x skupinové (5-7 osob)
Skupinová a kooperativní výuka
vhodná při procvičování a upevňování poznatků a dovedností
žáky je nutné naučit takto pracovat – vhodná jsou např: „pravidla použití“
požadavek důvěry, pravdivost, spolupráce se všemi, aktivní naslouchání
učitel je koordinátor a poradce
TÝMOVÁ VÝUKA
podstata= spolupráce více učitelů v rámci flexibilních žákovských skupin
Možné druhy týmů:
oborový tým složený z učitelů stejného oboru
všeoborový tým složený z učitelů různých oborů
OTEVŘENĚ VYUČOVÁNÍ
Změna charakteru práce školy:
organizační opatření ve vyučování – týdenní plán, volná práce
žák je zodpovědný za plánování i průběh vlastního učení
má vymezené bloky pro tzv. volné práce (procvičování a opakování)
kontrola = samotné řešení úkolu, sám žák, spolužák i vyučující
velké množství učebních materiálů + volné uspořádání učebny
otevírání školy navenek
kontakty s mimoškolním prostředím (rodiče, obec, městská část…)
kontakt s životní realitou