Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

1.  zpracovat záměr projektu  
2.  zpracování plánu (jednotlivé kroky – čas provedení, místo, účat žáků, pomůcky…) 
3.  vlastní provedení projektu 
4.  vyhodnocení projektu (společné žáků i učitelů) 

 
Z hlediska uspořádání projektu lze rozlišit: 
  projekty individuální, skupinové, třídní, školní, ekologické, národní 
 
 

DIFERENCIOVANÁ VÝUKA 

  seskupování žáků do homogenních skupin podle určitých kritérií – učitel lépe organizuje 

práci žáků 

  individuální rozvoj každého jedince 
Dělení podle úrovně intelektových schopností, nadání, zájmů 
 

SKUPINOVÁ VÝUKA 

Pro rozdělení do skupin lze použít různá hlediska: 
  druh činnosti, obtížnost činnosti, zájem žáků, pracovní tempo, dovednost spolupracovat, 

direktivně x spontánně, párové x skupinové (5-7 osob) 

 
Skupinová a kooperativní výuka 
  vhodná při procvičování a upevňování poznatků a dovedností 
  žáky je nutné naučit takto pracovat – vhodná jsou např: „pravidla použití“ 
  požadavek důvěry, pravdivost, spolupráce se všemi, aktivní naslouchání 
  učitel je koordinátor a poradce 
 

TÝMOVÁ VÝUKA 

  podstata= spolupráce více učitelů v rámci flexibilních žákovských skupin 
Možné druhy týmů: 
  oborový tým složený z učitelů stejného oboru 
  všeoborový tým složený z učitelů různých oborů 
 
 

OTEVŘENĚ VYUČOVÁNÍ 

Změna charakteru práce školy: 

  organizační opatření ve vyučování – týdenní plán, volná práce 
  žák je zodpovědný za plánování i průběh vlastního učení 
  má vymezené bloky pro tzv. volné práce (procvičování a opakování) 
  kontrola = samotné řešení úkolu, sám žák, spolužák i vyučující 
  velké množství učebních materiálů + volné uspořádání učebny 
  otevírání školy navenek 
  kontakty s mimoškolním prostředím (rodiče, obec, městská část…) 
  kontakt s životní realitou 

Témata, do kterých materiál patří