PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
informační = zpětná vazba o výsledcích učerní žáka
dokumentační = sledování výsledků práce žáka např. během jednoho pololetí
diagnostická = učitel sleduje vývoj výsledků učení žáka v čase, zaznamenává výkyvy
prospěchu, srovnává s jinými předměty, hledá příčiny a souvislosti
Z hlediska žáka:
motivační = hodnocení může povzbudit či utlumit!!!; pozitivní x negativní hodnocení
informační = žák získá zpětnou vazbu od učitele
Typy hodnocení:
vnitřní (autonomní) = sebehodnocení
sociálně normované (výkon žáka porovnán s výkonem dalších žáků)
individuálně normované (hodnocení na základě předchozích výsledků žáka, silná
motivační funkce)
průběžné hodnocení (dílčí hodnocení úspěchu)
závěrečné hodnocení (konečné hodnocení prospěchu na závěr výuky, roku, vzdělávací
akce)
portfoliové hodnocení (jak se dítě učí, jedná s ostatními lidmi, vytváří písemné a jiné
práce, činnost ve školních kroužících, na olympiádách, zapojení při práci na projektech
atd ...)
Funkce hodnocení
motivační (povzbuzení X odrazení, znechucení)
informativní (informace o přiblížení se k cíli a výkon v porovnání s ostatními)
výchovná - formativní (hodnocení by mělo vést k formování pozitivních vlastností a
postojů žáka a pomáhá utvářet postoje k sobě samému a představy o hodnotě vlastní
osobnosti)
Formy hodnocení
kvantitativní (klasifikace, známkování)
slovní hodnocení (vysoká informační hodnota, může dobře motivovat, nestresuje,
obsahuje doporučení
jednoduché mimoverbální hodnocení (mmj. úsměv učitele, přikývnutí, zavrtění