Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Vlastnosti internetových stránek se podstatně změnily od doby prvních statických stránek. 
Internetové  stránky  získávají  postupně  některé  vlastnosti,  které  byly  dříve  možné  jen  u 
samostatných výukových programů. Internetové stránky jsou dnes často: 
●  dynamické (obsah stránky je měněn v závislosti na činnosti uživatele)●  interaktivní (umožňují reakci na uživatelovo chování)●  multimediální (obsahují záznamy zvuku, animací, videa) 
Elektronické vzdělávání 
Digitální  média  zaznamenávají  v  poslední  době  rychlý  vývoj  i  v  oblasti  moderních  systémů 
vzdělávání, často nazývané e-education (e-vzdělání, elektronické vzdělávání). Elektronické 
vzdělávání zahrnuje různé formy a podoby v souvislosti s použitou technologií a metodikou 
vzdělávání. Pojmy nejsou ustálené a vyvíjejí se v souvislosti s novými technologiemi. 
Elektronické vzdělávání zahrnuje různé formy, např.: 
●  e-learning (elektronické učení se)●  e-teachning (elektronické vyučování)●  m-learning (vzdělávání  s využitím technologií operátorů mobilních telefonních sítí)●  t-learning (vzdělávání s využitím technologie digitální televize). 

Blended e-learning 
V oblasti školství se často používá „blended e-learning“ (smíšený e-learning), při kterém se 
střídá delší období samostatné práce studujícího (s využitím internetových zdrojů) s krátkými 
občasnými konzultacemi (tutoriály) za přítomnosti učitele. I při tomto způsobu vzdělávání hraje 
velmi důležitou roli motivace studujících. 
 
Videokonference
 
Při videokonferenci jsou propojena vzdálená pracoviště prostřednictvím videosignálu, který je 
přenášen  v  reálném  čase.  Videosignál  je  přenášen  nejčastěji  prostřednictvím  internetových 
linek. Učitel a žáci mohou být např. v různých místnostech jedné budovy (učitel obsáhne více 
místností) nebo být v geograficky i velmi vzdálených místech. Při videokonferenci je spojení 
oboustranné, obě strany mohou klást otázky, odpovídat apod. 
Jednoduché videokonferenční možnosti nabízí program SkypeProgram se používá hlavně 
pro  internetovou  telefonii  (VoIP)  a  po  připojení  jednoduché  webové  kamery  je  schopen 
přenášet videosignál mezi účastníky videokoference. 
 
Virtuální třída
 
Virtuální třída umožňuje navázat spojení dvěma nebo více účastníkům, kteří jsou připojeni na 
internet  (spojení může být doprovázeno videokonferencí nebo internetovou telefonií). Pomocí 
nástroje  „whiteboard“  mohou  účastníci  sdílet  na  dálku  společně  prostor  jakékoliv  běžící 
aplikace  na  počítači  (např.  textový  editor,  prezentační  program  apod.).  Učitel  může  tímto 
způsobem  předvádět  např.  postup  při  vytváření  tabulky  v  textovém  editoru,  své  kroky 
doprovází slovním komentářem, který je rovněž přenášen. 
 
Elektronické formy vzdělávání:
 

Témata, do kterých materiál patří