PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
hlavou, gesto, pohled, dotyk)
jednoduché verbální hodnocení (jednoduché slovní hodnocení)
oceňování výkonu (nástěnky, tabule úspěchů, pověření úkoly či vedením skupiny)
písemná a grafická vyjádření (diagramy, hodnotící škály, písemná charakteristika
žáka)
Zjišťování výsledků učení:
ústní zkoušení (orientační prověřování, ústní individuální zkoušení)
písemné zkoušení (písemná práce- esej, test)
praktické zkoušení
samostatná práce žáka, domácí úkol
portfolio- sbírka prací, materiálů, které student vytvořil za určité období
Evaluace Je systematické zkoumání kvality nebo hodnoty vzdělávacího programu nebo jeho
jednotlivých částí. Umožňuje usuzovat o celkové efektivitě studia a o edukativním
potenciálu vzdělávacího zařízení. Výsledkem je určení hodnoty a efektivity vzdělávacího
programu Druhy evaluace při přípravě a realizaci kurzu:
o
evaluace formativní (průběžné)
o
evaluace sumativní (závěrečné)
Kirkpatrickův model evaluace Umožňuje realizátorovi vzdělávací akce postupovat při evaluaci systematicky podle
jednotlivých stupňů:
o
reakce → bezprostřední reakce účastníků (rozhovor, dotazník)
o
učení → zjištění vědomostí a dovedností (test, zkouška, prezentace …)
o
chování → zda účastníci převedli nově naučené do praxe, sleduje se
změna chování a jednání (hraní rolí, manažerské hry, outdoorové aktivity
…)
o
výsledky → změna efektivity organizace (ekonomické ukazatele –
produktivita práce…)
Druhy evaluace
o
Z hlediska času (před začátkem vzdělávání; v průběhu vzdělávání; na
konci vzdělávání; po skončení vzdělávání)