Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

hlavou, gesto, pohled, dotyk) 

  jednoduché verbální hodnocení (jednoduché slovní hodnocení) 
  oceňování výkonu (nástěnky, tabule úspěchů, pověření úkoly či vedením skupiny) 
  písemná  a  grafická  vyjádření  (diagramy,  hodnotící  škály,  písemná  charakteristika 

žáka) 

 
Zjišťování výsledků učení
  ústní zkoušení (orientační prověřování, ústní individuální zkoušení) 
  písemné zkoušení (písemná práce- esej, test) 
  praktické zkoušení 
  samostatná práce žáka, domácí úkol 
  portfolio- sbírka prací, materiálů, které student vytvořil za určité období 
 
Evaluace Je  systematické  zkoumání  kvality  nebo  hodnoty  vzdělávacího  programu  nebo  jeho 
jednotlivých  částí.  Umožňuje  usuzovat  o  celkové  efektivitě  studia  a  o  edukativním 
potenciálu vzdělávacího zařízení. Výsledkem je určení hodnoty a efektivity vzdělávacího 
programu Druhy evaluace při přípravě a realizaci kurzu:  

evaluace formativní (průběžné) 

evaluace sumativní (závěrečné) 

 
Kirkpatrickův model evaluace Umožňuje realizátorovi vzdělávací akce postupovat při evaluaci systematicky podle 
jednotlivých stupňů:

reakce → bezprostřední reakce účastníků (rozhovor, dotazník) 

učení → zjištění vědomostí a dovedností (test, zkouška, prezentace …) 

chování  →  zda  účastníci  převedli  nově  naučené  do  praxe,  sleduje  se 
změna chování a jednání (hraní rolí, manažerské hry, outdoorové aktivity 
…) 

výsledky  →  změna  efektivity  organizace  (ekonomické  ukazatele  – 
produktivita práce…) 

Druhy evaluace 

Z hlediska času (před začátkem vzdělávání; v průběhu vzdělávání; na 
konci vzdělávání; po skončení vzdělávání) 

Témata, do kterých materiál patří