Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  procházejí bouřlivým vývojem v souvislosti s rostoucí dostupností internetu a vývojem 

internetových technologií 

  jednotlivé  formy  a  teminologie  není  ustálená  (např.  označení  e-learning  je  často 

používáno pro velmi odlišné podoby e-vzdělávání) 

  mají  rostoucí  význam  a  uplatnění  v  souvislosti  s  tím,  jak  do  vzdělávacího  procesu 

nastupují "internetové" populační ročníky 

8. Základy pedagogické didaktiky – cíle (funkce, dělení, formulace), prostředky 
(mat. a nemat.), hodnocení (školní, druhy hodnocení, metody zjišťování výsledků 
učení,  formy),  evaluace  (efektivita  a  možnosti  jejího  zvyšování,  kritéria  pro 
hodnocení kvality vzdělávacích procesů), pedagogická komunikace.   
Didaktika  je  vymezená  jako  teorie  vzdělávání  a  vyučování,  zabývá  se  problematikou 
vzdělávacích obsahů, které se jakožto výsledky společensko-historické zkušenosti lidstva stávají 
v procesu  vyučování  individuálním  majetkem  žáků.  Zabývá  se  zároveň  procesem,  který 
charakterizuje činnost učitele a žáků a v němž si žáci tento obsah osvojují, tedy vyučováním a 
učením.  
Didaktika dospělých je vymezena jako teorie výuky dospělých, tj. vyučování na straně lektora a 
učení na straně účastníka. Na rozdíl od klasické didaktiky je didaktika dospělých orientována 
na dospělého účastníka vzdělávání, na jeho schopnost učení, která je podmínkou a současně 
limitujícím faktorem tohoto procesu. Didaktická teorie vyučování se naopak dotýká činnosti 
lektora, zejména přípravy, realizace a vyhodnocování jeho výukového působení. 
 
Charakteristika didaktického procesu 

Témata, do kterých materiál patří