PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
procházejí bouřlivým vývojem v souvislosti s rostoucí dostupností internetu a vývojem
internetových technologií
jednotlivé formy a teminologie není ustálená (např. označení e-learning je často
používáno pro velmi odlišné podoby e-vzdělávání)
mají rostoucí význam a uplatnění v souvislosti s tím, jak do vzdělávacího procesu
nastupují "internetové" populační ročníky
8. Základy pedagogické didaktiky – cíle (funkce, dělení, formulace), prostředky
(mat. a nemat.), hodnocení (školní, druhy hodnocení, metody zjišťování výsledků
učení, formy), evaluace (efektivita a možnosti jejího zvyšování, kritéria pro
hodnocení kvality vzdělávacích procesů), pedagogická komunikace.
Didaktika je vymezená jako teorie vzdělávání a vyučování, zabývá se problematikou
vzdělávacích obsahů, které se jakožto výsledky společensko-historické zkušenosti lidstva stávají
v procesu vyučování individuálním majetkem žáků. Zabývá se zároveň procesem, který
charakterizuje činnost učitele a žáků a v němž si žáci tento obsah osvojují, tedy vyučováním a
učením.
Didaktika dospělých je vymezena jako teorie výuky dospělých, tj. vyučování na straně lektora a
učení na straně účastníka. Na rozdíl od klasické didaktiky je didaktika dospělých orientována
na dospělého účastníka vzdělávání, na jeho schopnost učení, která je podmínkou a současně
limitujícím faktorem tohoto procesu. Didaktická teorie vyučování se naopak dotýká činnosti
lektora, zejména přípravy, realizace a vyhodnocování jeho výukového působení.
Charakteristika didaktického procesu