Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

INDIVIUÁLNÍ VÝUKA 

  žáci v jedné místnosti 
  různého věku, úrovně vědomostí i jejich počet je různý 
  učitel řídí činnost jednotlivých žáků 
  každý pracuje individuálně 
  učivo je stanoveno pro každého žáka zvlášť, žádné společné učebnice ani výklad 
  rozmístění žáků ve třídě je libovolné 
 

HROMADNÁ VÝUKA 

Předpoklady: 
  žáci přibližně stejné věkové a mentální úrovně – školní třída 
  všichni plní ve stejnou dobu stejné úkoly- postupují jednotně = frontální výuka 
  učitel řídí učební činnost všech žáků najednou 
  žáci mimo průměr se musí přizpůsobit 
  organizační rozčlenění – vyučovací hodiny (45 minut) + přestávky, vyučovací předměty, 

rozvrh hodin 

  tzv. třídně hodinový a předmětový systém 
Podle etap ji můžeme členit na: 
  hodiny přípravy žáků na osvojení nových vědomostí a dovedností (hodiny motivační) 
  hodiny osvojování nových vědomostí 
  hodiny opakování a upevňování vědomostí 
  hodiny vytváření a upevňování dovednost 
  hodiny použití vědomostí a dovedností v praktických činnostech 
  hodiny ověřování a hodnocení 
  hodiny kombinované (smíšené)  
 
 
 
 

INDIVIDUALIZOVANÁ VÝUKA 

  škola jako laboratoř 
  děti pracují na úkolech, pokusech 
  úkoly byly předem upraveny a zahrnovaly látku z učebních osnov 
  žáci měli svobodu v tom, jakým způsobem budou na úkolu pracovat 
  i aspekt sociální –součinnost žáků 
  –učební látka rozdělena na 10 měsíců –vždy konkrétní obsah, detailní úkoly pro žáky, jak 

postupovat 

PROJEKTOVÁ VÝUKA 

Žáci mají s pomocí vyučujícího řešit určitý úkol komplexního charakteru propojený s praxí.  
Singule (1992): 
  žáci mají mí jistý vliv na výběr tématu. Program není fixní a shora daný. 
  projekt souvisí s mimoškolní skutečností = vychází z prožitků žáků 
  projekt staví na předpokladu, že žáci jsou na něm zainteresovaní 
Podle Killpatricka: 

Témata, do kterých materiál patří