PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
INDIVIUÁLNÍ VÝUKA
žáci v jedné místnosti
různého věku, úrovně vědomostí i jejich počet je různý
učitel řídí činnost jednotlivých žáků
každý pracuje individuálně
učivo je stanoveno pro každého žáka zvlášť, žádné společné učebnice ani výklad
rozmístění žáků ve třídě je libovolné
HROMADNÁ VÝUKA
Předpoklady:
žáci přibližně stejné věkové a mentální úrovně – školní třída
všichni plní ve stejnou dobu stejné úkoly- postupují jednotně = frontální výuka
učitel řídí učební činnost všech žáků najednou
žáci mimo průměr se musí přizpůsobit
organizační rozčlenění – vyučovací hodiny (45 minut) + přestávky, vyučovací předměty,
rozvrh hodin
tzv. třídně hodinový a předmětový systém
Podle etap ji můžeme členit na:
hodiny přípravy žáků na osvojení nových vědomostí a dovedností (hodiny motivační)
hodiny osvojování nových vědomostí
hodiny opakování a upevňování vědomostí
hodiny vytváření a upevňování dovednost
hodiny použití vědomostí a dovedností v praktických činnostech
hodiny ověřování a hodnocení
hodiny kombinované (smíšené)
INDIVIDUALIZOVANÁ VÝUKA
škola jako laboratoř
děti pracují na úkolech, pokusech
úkoly byly předem upraveny a zahrnovaly látku z učebních osnov
žáci měli svobodu v tom, jakým způsobem budou na úkolu pracovat
i aspekt sociální –součinnost žáků
–učební látka rozdělena na 10 měsíců –vždy konkrétní obsah, detailní úkoly pro žáky, jak
postupovat
PROJEKTOVÁ VÝUKA
Žáci mají s pomocí vyučujícího řešit určitý úkol komplexního charakteru propojený s praxí.
Singule (1992):
žáci mají mí jistý vliv na výběr tématu. Program není fixní a shora daný.
projekt souvisí s mimoškolní skutečností = vychází z prožitků žáků
projekt staví na předpokladu, že žáci jsou na něm zainteresovaní
Podle Killpatricka: