Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

(identifikace, diskriminace, analýza, induktivní a deduktivní myšlení) 

 Získávání dovedností prací v týmu, rozvoj komunikace, posilování sociálních vazeb mezi 

učitelem a žáky, mezi žáky navzájem 

Co dělá učitel: 
  Spolu se žáky formuluje pravidla a podmínky pro diskuzi 
  Vysvětluje úkol, problém téma či otázky k diskuzi 
  Pozoruje diskuzi, aktivně naslouchá 
  Diskuzi v jejím průběhu řídí, usměrňuje, klade otázky, uděluje slovo, dělá  
  Upozorňuje na důležité body, vysvětluje, hodnotí, dává zpětnou vazbu 
 

Cíle výuky – metody výuky – výsledky učení Vztahy mezi didaktickými kategoriemi 

 V každém  výchovně  vzdělávacím  procesu  je  nejdůležitější  stanovení  výchovně 

vzdělávacích cílů.  

 Cíle  jsou  naplňovány  prostřednictvím  obsahu  vzdělávání,  který  zprostředkovává 

vzdělávající subjekt (lektor, tutor) vzdělávaným subjektům (studujícím).  

 Adekvátní zprostředkování obsahu umožňují nejrůznější metody a formy. Metody a formy 

nelze  bezprostředně  použít  bez  využití  optimálních  prostředků  (učební  úkoly, 
pomůcky, programy). Prostředky uplatňují jak vzdělávající, tak vzdělávaní a to v rámci 
vzájemné interakce.  

 Výsledkem  výchovně  vzdělávacího  procesu  jsou  výstupy  v podobě  dosažených 

vědomostí, dovedností, postojů a s nimi související kompetence.  

 Celý  výchovně  vzdělávací  proces  probíhá  v určitých  podmínkách  za  respektování 

stanovených didaktických zásad (didaktických principů). 

 
Fáze didaktického procesu 
Didaktický proces můžeme rozčlenit do 3 fází: 

1)  Prezentace učební látky - zde se uplatňuje realizace didaktických kategorií, tj. 

zejména cíl, obsah, metody a formy; 

Témata, do kterých materiál patří