PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
(identifikace, diskriminace, analýza, induktivní a deduktivní myšlení)
Získávání dovedností prací v týmu, rozvoj komunikace, posilování sociálních vazeb mezi
učitelem a žáky, mezi žáky navzájem
Co dělá učitel:
Spolu se žáky formuluje pravidla a podmínky pro diskuzi
Vysvětluje úkol, problém téma či otázky k diskuzi
Pozoruje diskuzi, aktivně naslouchá
Diskuzi v jejím průběhu řídí, usměrňuje, klade otázky, uděluje slovo, dělá
Upozorňuje na důležité body, vysvětluje, hodnotí, dává zpětnou vazbu
Cíle výuky – metody výuky – výsledky učení Vztahy mezi didaktickými kategoriemi
V každém výchovně vzdělávacím procesu je nejdůležitější stanovení výchovně
vzdělávacích cílů.
Cíle jsou naplňovány prostřednictvím obsahu vzdělávání, který zprostředkovává
vzdělávající subjekt (lektor, tutor) vzdělávaným subjektům (studujícím).
Adekvátní zprostředkování obsahu umožňují nejrůznější metody a formy. Metody a formy
nelze bezprostředně použít bez využití optimálních prostředků (učební úkoly,
pomůcky, programy). Prostředky uplatňují jak vzdělávající, tak vzdělávaní a to v rámci
vzájemné interakce.
Výsledkem výchovně vzdělávacího procesu jsou výstupy v podobě dosažených
vědomostí, dovedností, postojů a s nimi související kompetence.
Celý výchovně vzdělávací proces probíhá v určitých podmínkách za respektování
stanovených didaktických zásad (didaktických principů).
Fáze didaktického procesu
Didaktický proces můžeme rozčlenit do 3 fází:
1) Prezentace učební látky - zde se uplatňuje realizace didaktických kategorií, tj.
zejména cíl, obsah, metody a formy;