Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

diskuse  vyjádří  každý  odborník  své  stanovisko  k  danému  tématu  pomocí  krátké 
prezentace a po vystoupení všech odborníků následuje diskuse. 

  Diskuse řetězová = učitel nastolí problémovou otázku a vyřkne k ní své stanovisko. 

Další účastník představený názor shrne a přidá vlastní argument. Třetí člen řetězové 
diskuse opět shrne a naváže, čímž dále diskusi rozvine. 

 
Metody situační 

  učí  žáky  řešit  konkrétní  reálné  situace  ze  života  při  zachování  požadavků  učebních 

osnov (ŠVP), často překračují akademický rámec školy  

  podstata=  hledání  postupů  vedoucích  k  vyřešení  nějaké  konkrétní  situace, 

problémového případu, který je žákům prezentován a předložen k řešení 

  vznik  situační  metody  =  spojován  s  harvardskou  vysokou  obchodní  školou  –  tato 

metoda byla uplatňována v právních disciplínách a ekonomických oborech  

  výchovný moment metody 

ve schopnosti analyzovat danou problematiku 

ve vyhledávání informací potřebných k jejímu vyřešení 

v rozhodování o volbě dalšího postupu 

 
Varianty situačních metod: 1.  Metoda rozboru situace= založena na pečlivém samostudiu materiálů o dané situaci a 

poté následuje diskuse ve třídě pod vedením učitele. 

2.  Řešení konfliktní situace= seznámení žáků s rozporuplným, zajímavým případem formou 

krátké zprávy podané ústní formou. Poté se od účastníků požadují návrhy na řešení dané 
problémové situace, která má těžiště v osobních vztazích, které se mohou týkat názorů, 
postojů, hodnot. I přestože se někdy nenajde jedno jediné řešení, je tato metoda přínosná, 
protože připravuje na rozhodování v časové tísni při znalosti jen několika málo potřebných 
údajů. 

Témata, do kterých materiál patří