Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Manažerský  přístup  (vykazuje  velmi  dobrou  organizační  úroveň,  je  systematický  a 

poskytuje zpětnou vazbu) 

  Facilitační  přístup  (podporuje  a  zdůrazňuje  hodnotu  individuality,  autenticity  a 

autoregulace žáka) 

  Pragmatický přístup (zaměřen na dosažení užitečných znalostí a dovedností ve spojení 

s jejich aplikací) 

 
Osobnost učitele ve výchovně vzdělávacím procesu   zprostředkovává poznatky a zobecněné společenské zkušenosti 
  usměrňuje osvojovací proces žáků 
  inspiruje (motivuje) a aktivizuje žáky ve smyslu vzdělávacích cílů 
  mobilizuje a formuje žáky ve smyslu cílů výchovy 
  kontroluje a hodnotí 
 
Učitelské dovednosti a kompetence  
Dovednosti informační, mobilizující, rozvíjející, organizační, komunikační 
 
Kompetence 

  oborová – odbornost 
  didaktická – dokáže použít metody a formy, díky kterým žák pochopí danou látku 
  pedagogická – pedagogické vzdělání – výchovné metody, pedagogický takt 
  diagnostická – při zkoušení – zjišťuje, co žáky naučil 
  psychosociální – sociální vztahy ve třídě 
  komunikativní – schopnost komunikace 
  manažerská – organizační schopnosti 
  osobnostně  rozvíjející  –  týká  se  jeho  osobnosti  (čtení  odborné  literatury,  všeobecný 

rozhled – kultura atd.) 

 
Kompetence učitele vztahující se k profesní, obsahové a osobností složce standardu učitelství: 

pedagogické a didaktické 

oborově předmětové 

diagnostické a informační 

sociální, psychosociální a komunikační 

manažerské a normativní 

profesně a osobnostně kultivující 

Osobnostní charakteristiky mají vliv na kvalitu, výsledky a efektivnost edukačních procesů. 
Vlastnosti determinující kvalitu učitele:  -  stupeň  kvalifikace,  rozsah  výcviku,  specializace  v předmětech  (oboru),  věk,  etnická 
příslušností, profesní zkušenost, verbální schopnosti, postoje 
 
Funkce edukátora (vzdělavatele) ve VP 
Plánovací, motivační, komunikační, řídící, organizační, kontrolní a vyhodnocovací. 
 
Kvalifikace = soustava schopností, vědomostí, dovedností, návyků a zkušeností potřebných 
k získání oficiálně potvrzené způsobilosti k výkonu určité činnosti 
Kompetence = kvalifikace přesahující jednotlivé profese (projevuje se v konkrétním chování) 

Témata, do kterých materiál patří