PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
existující znalosti a dovednosti
o
současný výkon jednotlivců
o
znalosti a dovednosti pracovníka
Co by mělo být
o
požadované znalosti a dovednosti
o
cíl nebo normy výkonu
o
požadavky pracovního míst
Organizační analýza (netýká se pouze aktuálních nedostatků, ale i budoucích)
organizační model podniku, lidské zdroje, podnikovou kulturu a klima, pracovní činnosti a
pozice, produktivita a kvalita práce, pracovní výkonnost
Analýza vzdělávacích potřeb
o
shromažďování a popis informací o současném výkonu
o
může být provedena v různých oblastech a různým způsobem:
podnikové potřeby → u organizace jako celku
skupinové potřeby → u útvarů, týmů, funkcí nebo zaměstnání v rámci organizace
individuální potřeby → u jednotlivých pracovníků
analýza a následná identifikace vzdělávacích potřeb = zásadní a nejobtížnější krok při
tvorbě projektu vzdělávací akce, jejím výsledkem → stanovení cíle
podklad pro:
o
výběr účastníků vzdělávací akce
o
pro výběr vhodných forem a metod
o
srovnávací indikátor pro závěrečné hodnocení
Stanovení cíle vzdělávací akce
Cíl = očekávaný a zamýšlený výsledek, kterého mají účastníci vzdělávací akce dosáhnout
měl by být formulován jasně a srozumitelně („SMART“)
správně definované cíle naplňují 3 základní fce:
motivační, regulativní, kontrolní
Popis cíle by měl obsahovat 3 složky:
požadovaný výkon účastníka (co se naučí, co dokáže vykonat)
podmínky (za nichž výkonu dosáhne)
normu výkonu (čas, kvalita, počet chyb)
Profil účastníka vzdělávací akce
představuje jeho vstupní znalosti, dovednosti a postoje
Řadíme sem:
o
intelektuální způsobilost účastníka