PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Poradenská činnost profesorů
-
v r. 1928/29 – 1056 odborných přednášek
-
cca 50 000 posluchačů
-
28 kurzů (celkem 1030 dní, 1069 frekventantů)
-
cca 3 000 udělených odborných porad
-
obesláno 22 zemědělských výstav
Formy poradenství
-
Hromadné: přednášky, kurzy, demonstrace, soutěže, literární práce, pokusy, výstavy
-
Individuální: odpovědi na dotazy, porady, dobrozdání, individuální pokusy
Závěr
-
Rozvoj škol: získává velkou návštěvu školy, zvyšuje důvěru k profesorům, šíří
význam školy, dodá lépe připravené žáky, působí na rozšíření školy, zemědělská
veřejnost chrání „svou“ školu
10
7 Kompetence poradce, definice, klastry kompetencí, rozvoj
Kompetenci chápeme jako excelentní způsobilost. Vyjadřuje komplex znalostí,
dovedností, postojů a zkušeností, které jsou cílovými kategoriemi profese poradce.
Charakteristické vlastnosti kompetencí:
Rozvoje schopné
Variabilní
Flexibilní
K tomu, aby bylo možné formulovat profesní standard poradce je nezbytné kompetence
pregnantně definovat. Kvalifikační standard je strukturovaný popis odborných způsobilostí
pro řádný výkon určité pracovní činnosti nebo určitých činností v určitém povolání. Tento
popis je realizován elementárními prvky NSK, tedy kompetencí (způsobilostí).
Obecně platný model: KOMPETENCE – STANDARD - KVALITA
KLASTRY KOMPETENCÍ:
1. KOMPETENCE OBOROVĚ PROFESNÍ
2. K. DIDAKTICKÉ A PSYCHODIDAKTICKÉ
3. K. OBECNĚ PORADENSKÁ
4. K. DIAGNOSTICKÁ A INTERVENČNÍ
5. K. SOCIÁLNÍ, PSYCHOSOCIÁLNÍ A KOMUNIKATIVNÍ
6. K. MANAŽERSKÁ A NORMATIVNÍ
7. K. PROFESNĚ A OSOBNOSTNĚ KULTIVUJÍCÍ