PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Kultivaci vlastního svědomí
Znalostech a respektování etických norem
Udržování vnitřního dialogu mezi svědomím a normami
ETICKÝ KODEX
Dokument v listinné podobě
Upravuje obecná i konkrétní pravidla práce v jednotlivých organizacích a profesích
Má mravní návaznost, nikoli právní
Jedná se především o:
Ochranu klienta před neetickou aplikací poradenství
Garanci kvality
Orientaci v právech a povinnostech poradce a klienta
PRINCIPY PORADENSKÉ PRÁCE
Profesionální odpovědnost (Poskytování rad bez ohledu na rasu, pohlaví, sexuální
orientaci, politickou příslušnost apod.
Respekt (Právo klienta vyjádřit svůj názor, rozhodnutí, přání)
Diskrétnost (Souvisí s mlčenlivostí)
Odbornost (Prohlubování a zvyšování kvalifikace poradce; Poskytování poradenství v rámci
kompetencí, znalostí, zkušeností a dovedností poradce)
Odmítnutí - Poradce není kompetentní k řešení problémů
o
Obavy poradce z neposkytnutí nestranného a nezávislého poradenství
o
Porušování pravidel ze strany klienta (např. vlivem drog, alkoholu, uvádění
nepravdivých údajů apod.)
16
Etické kodexy věnují pozornost požadavku zachování mlčenlivosti. Mohou nastat situace,
kdy poradce může poskytnout informace i bez souhlasu klientů, ale jen ze závažných
důvodů. Například, že klient vysloví souhlas nebo ukládá-li tak obecně závazný právní
předpis, v tom případě poradce na tuto skutečnost klienta upozorní.
Tento kodex vytyčuje normy profesionálního chování, které se očekává od poradenských
firem pro řízení ve vztahu k jejich potencionálním klientům, kolegům, členům příbuzných
profesí a veřejnosti.
Kodex etiky 1. Hlavní zodpovědnosti vůči klientům