PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
schopnost aktivního naslouchání
o
schopnost klást správné otázky
o
schopnost efektivní přímé komunikace v průběhu koučování
o
schopnost poskytovat klientovi zpětnou vazbu, emocionální podporu
MENTORING Je proces založený na dlouhodobém vztahu a dobrovolné podpoře jedné osoby
(mentorovaného), druhou osobou (mentorem). Proces, v němž mentor a jeho svěřenec
pracují společně, aby objevili a rozvinuli svěřencovy skryté schopnosti a podnítili jej k
získávání potřebných znalostí a dovedností. Svěřenec se za pomoci mentora učí novému
rychleji nebo dříve, nebo něco, co se dříve neučil. Mentor mu poskytuje také pomoc v oblasti
emoční a psychologické. Vztah je založen na dobrovolnosti obou stran a vzájemné důvěře,
respektu a toleranci
Výhody:
podporuje sdílení znalostí mezi generacemi
ve firmách pomáhá rychle přenášet firemní kulturu na nově nastupující pracovníky
podporuje změnu role manažerů z přikazujících a kontrolujících na podporující
zlepšuje komunikaci a vztahy mezi kolegy i výměnu informací v organizaci
Průběh procesu mentoringu:
je individuální a závisí na formě vztahu mezi mentorem a jeho svěřencem
1. Zkoumání
2. Nové porozumění
3. Plánování jednání
21
Kompetence mentora
1. Expert na obsah
potřebné jsou zejména znalosti obsahu (např. organizace, její kultury, historie,
charakteru, strategie atd.), tedy toho, co má být předáváno
2. Vhodná osobnost
3. Efektivní komunikace
schopnost naslouchat, motivovat a podporovat svého svěřence, pomáhat mu v