PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Upřednostňování zájmů klienta
Zachování důvěrných informací získaných od klienta
2. Dohody s klientem
Nabízet služby, na které má poradce kvalifikaci a o kterých je přesvědčen, že přinesou
klientovi reálný prospěch.
Seznámit pracovníky klienta s metodami, technikami a principy, tak aby vše fungovalo
i po skončení úkolu.
3. Honoráře účtované klientovi
Účtovat přiměřené honoráře, úměrné povaze služeb a zodpovědnosti
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ SE ŘÍDÍ ZÁSADOU:
Bezplatnosti, Nezávislosti, Diskrétnosti, Nestrannosti
ETICKÝ PARADOX
Je nanejvýše žádoucí, abychom byli dobří a mravně na výši. To však ještě neznamená, že
budeme v životě úspěšní. Bohužel se leckdy zdá, že v životě vítězí spíše lumpové a
podvodníci.
Dodržování základních etických pravidel je nutností. Klient je vždy respektován, při práci s
ním nehraje roli jeho pohlaví, věk, zdravotní stav, etnická příslušnost, jeho náboženství,
sexuální orientace ani jiné podobné charakteristiky. Klienta nikdy nesoudíme.
17
10 Metodologie poradenství, metody a formy poradenské práce
Cílem poradenství je vzdělávací činnost. Zásadní je formulace cíle, které vede k volbě
prostředků nemateriálních (metod a forem) a materiálních (didaktická technika, postery,
obrazy, přírodniny, reálie).
Z hlediska skladby, struktury se cíle člení na:
Vědomostní
Dovednostní
Postojové
METODY V PORADENSTVÍ
Aplikovány na práci s dospělými ctí zásady andragogiky