PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
5 FUNKCÍ NONVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Podpořit řeč (zdůrazňování vyslovené informace)
Nahradit řeč (ilustrování, symbolizování)
Vyjádřit emoci
Vyjádřit interpersonální postoj
Sebevyjádření
KOMUNIKACE ČINY
informace předávané aktivitou, jednáním a chováním, nejdůležitější způsob
mezilidské komunikace
všechny tyto tři typy komunikace (slovní, mimoslovní a činy) se vzájemně prolínají a
tvoří nedílný celek
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY PRO PREZENTACI A JEJICH POUŽÍVÁNÍ 1. Prezentace transparentních fólií
2. Počítačová prezentace
15
9 Etika a etiketa chování poradce
ETIKETA = soubor pravidel společenského chování (např. podání ruky, oslovení)
ETIKA = filozofická disciplína, nauka o mravnosti, o morálce. Do zkoumání morálky patří i
mezilidské vztahy, respektování hodnot jiných osob, společenství a kultur, pravidla pro toto
chování definuje etiketa.
vnitřní a vnější zdroje slouží k nalezení odpovědí na otázky „Co je dobré?“. Vnitřním
zdrojem je svědomí a vnějším zdrojem jsou normy a kodexy.
MORÁLKA
= souhrn pravidel chování a konvencí, které je třeba dodržovat při řešení morálních
situací
Etika a etiketa jsou zásadními kategoriemi poradenství, vzájemně se doplňují a obohacují.
Porušením etikety se dopustíme „jen“ společenského faux pas.
Porušení etiky znamená závažný přestupek a morální těžko odpustitelný poklesek.
Poradce si musí uvědomovat, že to jak se chová ke svým klientům má zásadní vliv na
získávání a následné udržení klientů, nebo jejich odmítnutí a ztrátu.
DOBRÁ PORADENSKÁ PRÁCE JE ZALOŽENA NA: