PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
jednání s klientem
3. KOMPETENCE OBECNĚ PORADENSKÁ (ctí zásady vzdělávání dospělých)
ovládá procesy a podmínky práce s klientem v rovině teoretické i praktické, spojené
s hlubokou znalostí jejich psychologických, sociálních a multikulturních aspektů
dovede se orientovat v kontextu vzdělávání dospělých na základě znalostí trendů a
rozvoj celoživotního vzdělávání
je schopen podporovat rozvoj individuálních potřeb a tužeb klienta v oblasti jeho
odborného zájmu
má znalosti o právech člověka a respektuje je ve své poradenské práci
4. KOMPETENCE DIAGNOSTICKÁ A INTERVENČNÍ (zjištění stavu problému–návrh řešení)
dovede používat prostředky pedagogické diagnostiky v poradenské práci na základě
znalostí individuálních předpokladů a požadavků klienta, dovede diagnostikovat
sociální vztahy ve firmě, podniku, na farmě
je schopen identifikovat klienty se specifickými způsoby jednání a chování a dovede
jim uzpůsobit výběr metod poradenské práce
ovládá způsoby vedení náročných klientů
5. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ, PSYCHOSOCIÁLNÍ A KOMUNIKATIVNÍ (mít tyto
dovednosti)
ovládá prostředky uvážení příznivého pracovního klimatu v konkrétní poradenské
situaci na základě znalostí sociálních vztahů poradce- klient
ovládá prostředky profesní socializace klientů a dovede je prakticky užít
dovede se orientovat v náročných sociálních situacích v poradenské práci a je
schopen zprostředkovat jejich řešení
dovede analyzovat příčiny negativních postojů klientů a užít prostředky nápravy
ovládá prostředky poradenské komunikace, dovede naslouchat
dovede uplatnit efektivní způsoby komunikace a spolupráce se soc.partnery klienta,