Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PORADENSTVÍ

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.14 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  je způsob práce s klienty, který se zaměřuje na rozvoj jejich potenciálu 
  strukturovaný proces, jehož záměrem je vyvinout vnitřní a vnější struktury, které lidem 

pomohou dosáhnout úspěchu 

  je zaměřeno na objevování, uvědomování si a na volbu 
  nezaměřuje se na chyby, které se staly, ale na příležitosti, které přijdou 
  „koučovat“  v Oxford  Dictionary  =  „vyučovat,  pomáhat  překonat  obtíže,  připravovat, 

naznačovat, poskytovat fakta“ 

  kouč je vzdělávanému vždy přidělen, není možné si jej vybrat 

 
Charakteristiky procesu koučování: Aktivní naslouchání a kladení otázek. Vyžadují širší odpověď klienta a vedou jej k zamyšlení se 
nad problémem. Vhodné otázky jsou tedy takové, které vedou klienta k zamyšlení a hledání 
řešení, tj. dosažení zvoleného cíle.  
Výhody: 
koučovaní na řešení přijdou sami (zvyšuje jejich motivaci)  
koučování je zaměřené na budoucnost 
koučování se nezaměřuje na nedostatky koučovaného člověka, ale na jeho silné stránky 
Nevýhody: 
finanční a časová náročnost 
 
Zakladatelé (Timothy Gallwey a sir John Whitmore) 
TIMOTHY GALLWEY – INNER GAME (Vnitřní hra) je založena na principech, ve kterých jednotlivec používá nekritických pozorování 
klíčových momentů, za účelem co nejpřesnějšího pozorování. Pokud jsou pozorování precizní, 
tak se tělo pozorovatele samo přizpůsobí, aby podalo co nejlepší výkon. Gallwey byl jeden z 
prvních,  který  demonstroval  ucelenou  metodu  koučinku,  která  může  být  využita  v  mnoha 
situacích. Koučoval více pro vedoucí pracovníky byznysu, než sportovce. Cílem je omezit vše, 
co  stojí  v cestě  poznání  a  projevení  potenciálu  člověka  v plném  rozsahu,  překonat  vnější 
překážky bránící dosáhnout vnějších cílů. 
Způsob učení a koučování stojí na 3 principech:  

Témata, do kterých materiál patří