PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vzdělání, plní základní pokyny
4. Davidovi McClellandovy typy potřeb (Teorie 3 potřeb) Zabývá se motivací lidí. Motivace je ovlivněna 3 druhy potřeb:
1. Potřeba něčeho dosáhnout
2. Potřeba moci
3. Potřeba někam patřit
5. Scheinovy kariérní kotvy (Edgar Henry Schein) Po nástupu do zaměstnání si nový pracovník utváří svůj sebeobraz a vypracuje si své profesní
sebepojetí, které má tři složky, tvoří kariérní kotvu:
vlastní obraz schopností a talentu
obraz motivů a potřeb
obraz postojů a hodnot
6. Typy osobnosti Isabel Myersové a Katharine Cook Briggsové A. VNÍMAJÍCÍ TYP – USUZUJÍCÍ TYP
B. MYSLÍCÍ TYP – CÍTÍCÍ TYP
C. SMYSLOVÝ TYP – INTUITIVNÍ TYP
D. EXTROVERTNÍ TYP – INTROVERTNÍ TYP
35
17 Služby kariérového poradenství a vzdělávání na podporu volby vzdělávací a profesní
dráhy ve školách – zapojení KP do RVP jednotlivých stupňů vzdělávání (MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ),
specifika problematiky
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ PRO ŽÁKY ZŠ A SŠ STUDENTY ROZHODOVÁNÍ O VOLBĚ VZDĚLÁVACÍ A PROFESNÍ DRÁHY
význam komplexní informace o vzdělávací nabídce škol a MOŽNOSTECH
BUDOUCÍHO UPLATNĚNÍ NA TRHU PRÁCE
Jak postupovat v kariérovém poradenství na školách 1. Klient (žák) hledá, objevuje, rozhoduje se
má směřovat k tomu, aby se klient (žák) rozhodl sám
2. Škola musí hrát v kariérovém poradenství pro mládež hlavní roli
ze všech poradenských subjektů je škola žákovi nejblíže
škola musí představovat první linii kariérového poradenství
3. Kariérové poradenství ve škole musí být provázáno se vzděláváním
motivace k přemýšlení o otázkách svého budoucího života
sebepoznávání, orientace ve světě práce
vyhledávání informací, jejich hodnocení a aplikace v návaznosti na vlastní představy,