Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PORADENSTVÍ

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.14 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vzdělání, plní základní pokyny 

4. Davidovi McClellandovy typy potřeb (Teorie 3 potřeb) Zabývá se motivací lidí. Motivace je ovlivněna 3 druhy potřeb: 

1.  Potřeba něčeho dosáhnout  
2.  Potřeba moci 
3.  Potřeba někam patřit 

5. Scheinovy kariérní kotvy (Edgar Henry Schein)  Po nástupu do zaměstnání si nový pracovník utváří svůj sebeobraz a vypracuje si své profesní 
sebepojetí, které má tři složky, tvoří kariérní kotvu: 

  vlastní obraz schopností a talentu  
  obraz motivů a potřeb 
  obraz postojů a hodnot 

6. Typy osobnosti Isabel Myersové a Katharine Cook Briggsové A. VNÍMAJÍCÍ TYP – USUZUJÍCÍ TYP 
B. MYSLÍCÍ TYP – CÍTÍCÍ TYP 
C. SMYSLOVÝ TYP – INTUITIVNÍ TYP 
D. EXTROVERTNÍ TYP – INTROVERTNÍ TYP 
 
 
 

35 

17 Služby kariérového poradenství a vzdělávání na podporu volby vzdělávací a profesní 
dráhy ve školách – zapojení KP do RVP jednotlivých stupňů vzdělávání (MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ), 
specifika problematiky  
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ PRO ŽÁKY ZŠ A SŠ STUDENTY ROZHODOVÁNÍ O VOLBĚ VZDĚLÁVACÍ A PROFESNÍ DRÁHY 

  význam  komplexní  informace  o  vzdělávací  nabídce  škol  a  MOŽNOSTECH 

BUDOUCÍHO UPLATNĚNÍ NA TRHU PRÁCE  

 
Jak postupovat v kariérovém poradenství na školách 1.  Klient (žák) hledá, objevuje, rozhoduje se  

  má směřovat k tomu, aby se klient (žák) rozhodl sám 

2. Škola musí hrát v kariérovém poradenství pro mládež hlavní roli 

  ze všech poradenských subjektů je škola žákovi nejblíže 
  škola musí představovat první linii kariérového poradenství 

3. Kariérové poradenství ve škole musí být provázáno se vzděláváním  

  motivace k přemýšlení o otázkách svého budoucího života 
  sebepoznávání, orientace ve světě práce 
  vyhledávání informací, jejich hodnocení a aplikace v návaznosti na vlastní představy, 

Témata, do kterých materiál patří