PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
NEREÁLNÉ MOHOU BÝT VOLBY VE 4 OHLEDECH:
1. vzhledem ke schopnostem klienta
2. vzhledem ke školnímu prospěchu
3. vzhledem k nízkým počtům přijímaných uchazečů
4. vzhledem ke zdravotnímu stavu
3. KLIENTI S NĚKOLIKA VOLBAMI Skupina klientů, kteří mají potenciál pro více povolání, mohou stejně dobře volit ze 2 či více
kariérních možností.
JAK PŘISTUPOVAT KE KLIENTŮM
vést klienta k častějšímu přemýšlení o vzdálené budoucnosti
udržovat rovnováhu mezi fantazií a realitou a mezi volností a strukturovaností
poradenského vztahu
vyzkoušet si alternativy formou brigádnické či dobrovolnické práce
PŘI REDUKCI NĚKOLIKA ALTERNATIV MŮŽE POMOCI NĚKOLIK FAKTORŮ:
pravděpodobnost přijetí na zvažovaný studijní obor
možnost uplatnění po skončení studia (možnosti trhu pracovních sil)
finanční náklady při studiu na škole mimo bydliště studenta
40
4. NADANÍ KLIENTI
Kritéria pro výběr nadaných žáků:
školní úspěšnost (prospěch)
mimoškolní aktivity (soutěže, olympiády, kroužky, sport, vynalézavost …)
inteligence a speciální schopnosti
tvořivost
splnění kritérií nadaného žáka
5 KRITÉRIÍ NADÁNÍ PODLE R. J. STERNBERGA
1. kritérium excelentnosti – člověk je v něčem vynikající
2. kritérium vzácnosti – představuje zvláštnost, odlišnost od jiných lidí
3. kritérium produktivity – tvořivá činnost, prováděl u dospělých
4. kritérium demonstrovatelnosti – pravidelně prokazovat, že to není náhoda
5. kritérium hodnotnosti - užitečnosti – nadaný má rozvinuté schopnosti a dovednosti
a snaží se o vlastní rozvíjení