PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
neřízený rozhovor, volba tématu je na klientovi, přizpůsobení se potřebám klienta
2. Jádro rozhovoru - získat maximum diagnostických informací (od obecného ke
konkrétnímu, intimnímu, záznam rozhovoru)
3. Závěr rozhovoru - uvolnění, aby klient odcházel v pohodě, dobře naladěn
TECHNIKY VEDENÍ ROZHOVORU
technika kladení otázek, jednoduché akceptace, zachycení a objasnění, parafrázování,
interpretace, ujištění, používání pomlk
MOŽNOSTI A LIMITY KARIÉRNÍHO PORADENSTVÍ
na straně klienta
o
míra pomoci je závislá na inteligenci, vzdělání, zodpovědnosti a pružnosti
klienta - limitem je stupeň těchto kvalit
o
při hledání zaměstnání nelogicky – příležitosti a náhody, než plánování
o
lidé s příznivou strukturou osobnosti a motivací – dostávají více
na straně poradce
o
kladou velký důraz na vzdělání – mají lepší vztah k úspěšnějším
o
někteří poradci se snaží formovat své klienty do své podoby
o
školní úspěchy a vysvědčení nezajišťují úspěch v kariéře
na straně trhu pracovních sil
o
většina prací, slouží k výdělku a ne k realizaci daného zaměstnance
o
situace na trhu pracovních sil je špatně předvídatelná = iluze plánování kariéry
o
mění se povaha zaměstnání = rostoucí důraz na týmovou práci a její menší
vertikální řízení; širší záběr zaměstnání než v minulosti
43
20 Specifika služeb kariérového poradenství pro jednotlivé skupiny obyvatel dle NSP
Kariérový poradce v NSP ke dni 21. dubna 2017
Kariérový poradce (povolání) Kariérový poradce prostřednictvím kariérových technik, metod a postupů poskytuje
poradenské služby, jejichž cílem je pomáhat a podporovat jednotlivce nebo skupiny osob v
jakémkoliv věku při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy, volby zaměstnání a
rozvoji kariéry v kterékoliv fázi jejich života.
Pracovní činnosti: