PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
zájmy o ideje, zájmy o věci, zájmy o lidi
INDIVIDUÁLNÍ A SKUPINOVÉ PORADENSTVÍ 3 NEJČASTĚJŠÍ DRUHY POMOCI PŘI KARIÉRNÍM VÝVOJI
individuální kariérní poradenství
poradenství vedené v malých skupinách
kurzy kariéry
SKUPINOVÉ X INDIVIDUÁLNÍ PORADENSTVÍ
vztahy v malé skupině zvyšují motivaci lidí
skupiny jako „miniaturní sociální situace“ = klient se učí nové formy jednání
cíl skupinového poradenství = poskytovat informace klientům, pomoc v sebepoznání
a poznání toho, jak se rozhodují jiní
42
VLASTNOSTI SKUPINOVÉHO PORADENSTVÍ
motivace ostatními účastníky
příležitost učit se od nich
příležitost pomoci jiným účastníkům skupiny a získat pomoc od účastníků skupiny
společná interpretace testů a dotazníků
TERAPEUTICKÉ FAKTORY VE SKUPINOVÉM PORADENSTVÍ
sebepoznání, orientace, interpersonální učení, sebeotevřenost, altruismus, soudržnost
skupiny, univerzálnost, modelové učení, katarze, poskytování naděje, složení účastníků
skupiny, vůdcovství
VEDENÍ KP PORADENSKÉHO ROZHOVORU VEDENÍ PORADENSKÉHO A DIAGNOSTICKÉHO ROZHOVORU
patří k nejobtížnějším diagnostickým postupům
výborný prostředek výuky, jak vést rozhovor = videonahrávky a supervize
Co získáme rozhovorem? informace o názorech, postojích, přáních, obavách
klienta – o klientově vnitřním světě
Typy rozhovorů = terapeutické, anamnestické, výzkumné, poradenské či výběrové
Přímé rozhovory (jde o obsah) x nepřímé rozhovory (jde formální aspekty výpovědí;
analýza řeči)
FÁZE ROZHOVORU
1. Úvodní fáze - navázání kontaktu; příjemná atmosféra, odstranit nedůvěru, uvolnit se,