PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
projevy chování
MATICE KOMPETENCÍ
dává do souvislostí požadavky a možnosti, tj.:
horizontálně je členěna podle úloh (které je potřeba vykonat) a vertikálně podle
kompetencí (které jsou k tomu nezbytné);
matice kompetencí - umožňuje určit a definovat úrovně rozvoje
61
DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
je jednou z forem vzdělávání (prezenční, distanční, kombinované);
jde o "multimediální formu samostatného studia, které je koordinováno vzdělávací
institucí a v němž jsou vyučující, resp. konzultanti (tutoři) v průběhu vzdělávání trvale
nebo převážně fyzicky odděleny od vzdělávaných
jeho průběh znázorňuje schéma:
o
vstupní setkání – cíle studia, struktura, obsah kurzu, úvod, seznámení s tutory
o
samostatné studium – studium materiálů a pomůcek, vypracování prací
o
tutoriály – nepovinná setkání studujících s tutorem, skupinová práce, odborné
diskuze, zodpovídání dotazů
o
samostatné studium – studium materiálů, vypracování zadaných prací,
konzultace
o
závěrečné setkání – opakování učiva, písemné testy, zkouška
PRINCIPY DIV
o
otevřenost - je přístupné každému
o
individualizace a flexibilita studia
o
samostatnost studia
o
podpora studujících
o
multimediálnost
STRUČNÝ VÝVOJ DIV
1. Poštovní (korespondenční) distanční vzdělávání (30. – 90. léta 19. století)
2. Multimediální distanční vzdělávání (90. léta 19. století – 90. léta 20. století)
3. Internetové distanční vzdělávání (od 90. let 20. století)
STUDIJNÍ OPORY
veškeré studijní a informační zdroje, které jsou součástí studia
měly by obsahovat vše, co má studující znát ke zkoušce
můžeme je rozlišit na tištěné a multimediální;