PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
po zvolení jednoho z nich se objeví další nabídka
sekvenční přístup – vychází ze struktury textu, ve kterém jsou do vloženy odkazy na
jiné stránky (vhodné zejména pro výukové materiály a dlouhé texty)
hypertextová pavučina – je vhodná pro uživatele, kteří hledají přesnější definovanou
informaci
E-LEARNING
elektronické vzdělávání, resp. učení
multimediální podporu vzdělávacího procesu s použitím nových informačních a
komunikačních technologií (ICT), která je zpravidla realizována prostřednictvím
počítačových sítí;
jeho základním úkolem je svobodný a neomezený přístup ke vzdělávání
Výhody:
o
neomezený přístup k informacím, a to místně i časově
o
aktuálnost informací a snadná možnost jejich inovace
o
individuální tempo samostudia
o
lepší možnost verifikace získaných informací prostřednictvím testů, úkolů
o
překonání případných zdravotních bariér účastníků vzdělávání
Nevýhody:
o
závislost na technologickém zabezpečení
o
princip dobrovolnosti
o
závislost na lidské podpoře
o
problémy s kompatibilitou jednotlivých komponent
TECHNOLOGICKÉ FORMY E-LEARNINGU - mezi technologické formy e-learningu náleží:
CBT = computer based training; CMS = course management system; WBT = web
based trainong; LMS = learning management system; LCMS = learning content
management system
63
29 Vybrané evropské nástroje pro rozvoj celoživotního vzdělávání a mobilitu – jejich
význam a konkrétní charakteristika
CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V EVROPĚ Pro celoživotní vzdělávání (zejména ve vyspělých zemích) platí, že rychlé změny způsobují
zastarávání kvalifikací stárnoucích pracovních sil.