PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
formalizovaných požadavků na úroveň nabízených produktů
o
dosažení standardu může být potvrzeno certifikátem
o
standardů a certifikátů k dispozici řada - působnost mohou mít mezinárodní,
národní, regionální, oborová
nabízet vzdělávací služby může každý, kdo splňuje určité podmínky (výjimkou některé
aktivity - rekvalifikační programy, k jejichž realizaci je vyžadována akreditace
59
EFEKTIVITA VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT
u kvality zkoumáme úroveň a obsah nabízených služeb
otázka efektivity zaměřena na problém návratnosti vložených investic, množství
předávaných informací a míru jejich uplatnění
efektivitu vzdělávání můžeme definovat jako poměr mezi účinky a výstupy vzdělávání
na jedné straně a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, na straně druhé
Hodnocení efektivity edukace se zaměřuje převážně na následující faktory:
o
Využívání relevantních nástrojů (cílů, formě, metod, prostředků
o
Odezva účastníků
o
Množství a kvalita získaných informací, vědomostí a návyků
o
Jejich uplatnění v praxi
při měření návratnosti je zapotřebí vzít v úvahu skutečnost, že je možné zkoumat jak
individuální, tak společenskou míru návratnosti. Hodnocení efektivity edukace se
může lišit i podle pohledu jednotlivých zainteresovaných partnerů:
o
Účastník: co se naučil – vynaložená námaha, čas, finance
o
Podnik: okamžitý nebo dlouhodobý efekt – celkové náklady
o
Lektor: akceptování vystoupení, odměny – čas a prostředky věnované přípravě
o
Vzdělávací zařízení: posílení image firmy – porovnání nákladů a příjmů
60
28 Podnikové a distanční vzdělávání – charakteristika, kompetenční model, matice
kompetencí, prvky distančního textu
PODNIKOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ